RECENZE: Justin Timberlake zapustil kořeny a složil kult své doby

Vydáno 02.02.2018 | autor: Filip Pešta

Do současného mainstreamového moře ústí mnoho toků, které většinou splynou v jedno a to samé velké vlnobití. Takové, které posluchače ošplouchne stejným způsobem. Občas ale vyplave na povrch něco, co se od hlavního proudu zcela odlišuje.

RECENZE: Justin Timberlake zapustil kořeny a složil kult své doby RECENZE: Justin Timberlake zapustil kořeny a složil kult své doby

Justin Timberlake

Man Of The Woods

Filthy, Midnight Summer Jam, Sauce, Man Of The Woods, Higher Higher, Wave, Supplies, Morning Light, Say Something, Hers (Interlude), Flannel, Montana, Breeze Off The Pond, Livin' Off The Land, The Hard Stuff, Young Man

16 trax / 65:54 min

Vydavatel: Sony Music

Není sporu, že dnes je Justin Timberlake znalcem svého řemesla. Pěvecké a skladatelské panictví je krásně zarámovanou vzpomínkou v paměti. Moudrý táta od rodiny si ale s sebou z minulosti do současnosti vzal mladický entusiasmus jako nejlepšího kamaráda. Deska Man Of The Woods se vzorně orientuje v současných trendech, a co víc - z jejich základů vytváří vlastní druh nadstavby, která je odvážná, svěží, úderná a líbivá. Staví na skvěle naprogramovaných a živě zahraných rytmických vzorcích, kterým byla do vínku přimíchána dravost. Ta dává prostor pro růst ostatním nástrojům.

Vrstvy akustických a elektrických kytar to tedy můžou rozjet na plné obrátky a cestou od začátku skladby k jejímu konci dají "high five" skvělým Timberlakeovým vokálům a dodatečným vokálním harmoniím. Celek tvoří něco, co si zamilují všichni členové tanečních skupin, zatímco muzikanti, kterým již dlouhou dobu kručí v břiše, si tuhle porci šestnácti skladeb dají rádi ještě jednou.

UDĚLEJ SI SÁM ANEB JAK SPOJIT MODERNÍ R'N'B A COUNTRY

"Myslím, že to, že jsem vyrostl v Tennessee - v centru country, mě velmi ovlivnilo. Memphis je znám jako rodiště rock'n'rollu, ale také blues. Ale chtěl jsem, aby celá deska zněla moderně. Zní to jako něco, co jsem nikdy předtím neudělal." Skeptik by při takové myšlence pocítil nutkání zaklepat si na čelo na čtyři doby. V průběhu poslechu alba se však ukáže, že se Justinova vize stala realitou. R'n'b, moderní pop, rock'n'roll a country spolu koketují, diskutují a baví se bez zbytečných hádek. A to na pozadí interpretova precizního vokálního projevu, kde si tu a tam vezme průvodní slovo jeho manželka Jessica Biel.

Justin Timberlake bude hvězdou Super Bowlu 2018

Výše uvedené žánrové sazeničky skvěle fungují například ve skladbách Man Of The Woods nebo ve výborném duetu s Aliciou Keys s názvem Morning Light, kde jedna píseň až neuvěřitelně dobře funguje pro mužský i ženský hlas. Country zpěvák Chris Stapleton naproti tomu přiložil ruku k dílu ve skladbě Say Something. Až táborákovou píseň Flannel pomohl dát dohromady Pharrell Williams - koproducent většiny skladeb, které se na desce vyskytují. Rozvernou Sauce by si rozhodně Prince zamiloval, zatímco Wave se v prvních vteřinách tváří jako bluegrassový opus, který však záhy zanechá typický otisk Timberlakeovy skladatelské podrážky.

Troufnout si na takový mix žánrů a nevylámat si při tom zuby je bezpochyby obdivuhodný kousek. Za třicet až čtyřicet let bude Man Of The Woods možná považována za "kultovní desku té doby". V případě, že se to nestane, je ale přece jen její definice obsahující přívlastky jako "hitová, svěží, současná, taneční a neobvyklá" nesporná.

text: Filip Pešta

Témata:
Justin TimberlakePharrell Williams, Man On The Woods