RECENZE: Kabát sice nejvíc sází na jistotu, ale nebojí se ani experimentů

Vydáno 05.12.2016 | autor: redakce

Nová kolekce čtyř nosičů upoutá originálně pojatým obalem, který imituje puzzle. Je to stylové, neboť si díky trojici DVD a přidanému CD skutečně můžete složit ucelený obrázek toho, co skupinu zaměstnávalo v letech 2013 až 2015.

RECENZE: Kabát sice nejvíc sází na jistotu, ale nebojí se ani experimentů Kabát nedávno podepisoval nový komplet na autogramiádě v Praze. Foto: Lucie Levá

Kabát

Kabát 2013 - 2015

DVD 1: V pekle sudy válej, Na sever, Shořel náš dům, Už mě bijou, Don Pedro von Poltergeist, Jsem klidnej, Králíci, Já si kopu vlastní hrob, Raci v práci (s.r.o.), Mravenci, Lady Lane, Joy, Bum Bum Tequila, Všechno bude jako dřív, Moderní děvče

DVD 2: Intro, Úsměv pana Lloyda, V pekle sudy válej, Porcelánový prasata, Na sever, Malá dáma, Centrifuga, Víte jak to bolí, Dávám ti jeden den, Starej bar, Máš to už za sebou, Buldozerem, Virtuos, Bruce Willis, Shořel náš dům, Kalamity Jane, Ebenový hole

DVD 3: Go Satane Go, Banditi di Praga, Králíci, Joy, Colorado, Opilci v dějinách, Stará Lou, Šaman, Burlaci, Žízeň, Dole v dole, Kdo ví jestli, Pohoda, Moderní děvče

CD: Bang!, Do pekla/Do nebe, Western Boogie, Pirates, Proti proudu, Valkýra, Myslivecký ples, Do Bolívie na banány, Restaurace pana Kalvody, Houby magický, Brousíme nože, Pakliže

Vydavatel: Pink Panther Media

Na prvním DVD najdete show z O2 areny (2013), respektive její zkrácenou verzi. Díky plynulému střihu to není znát, nekompletnost záznamu prozradí jen kratší stopáž. Koncert je vzpomínkou na vystoupení ve společnosti Big Bandu. Ten se k Vojtovi a spol. připojil v písni Už mě bijou, kdy spadla plachta, která odkryla další rozměr scény a početný doprovod. Na bohatší zvuk si budou někteří možná zvykat déle, protože v notoricky známých písních najednou uslyší dechové nástroje.

Ne snad že by Big Band zcela převzal otěže, ale rozhodně není po zvukové stránce ošizený. Možná i proto Kabát vylovil z repertoáru také songy, které většina fanoušků nemá naposlouchané do poslední noty, nebo legrácky typu Králíci či Joy. K vidění jsou rovněž spoře oděné tanečnice. Přijmout tuto novinku je bez debat (pro mužskou část diváků) snadnější.

Fanoušci se po dvou letech konečně dočkali! Kabát vydává nosič se záznamem z legendárního Vypichu

Podle současných vyjádření členů skupiny není v plánu podobný projekt opakovat. Což zřejmě početnou základnu příznivců mrzet nebude. Pokaždé neplatí, že více znamená lépe a Kabát už třetí dekádu dokazuje, že si bohatě vystačí v pěti lidech. Máte-li však rádi experimenty a nechcete poslouchat letité pecky stále dokola ve stejné úpravě, poslouží těchto 50 minut dokonale. Pokud vás Kabát přece jen víc baví ve své tradiční podobě, pak si přijdete na své na dalších dvou DVD.

NAŠLÁPLÉ TEMPO OD ZAČÁTKU DO KONCE

Ta jsou totiž věnována koncertu na Vypichu (2014), kde kapela oslavila čtvrt století na scéně. Jelikož onen večer nebyla představena žádná nová píseň, jsou oba disky až po okraj našlapané známými hity. V podstatě se ani nedá říct, že koncert gradoval, protože měl potřebné tempo od samého začátku. Je zřejmé a zároveň potěšitelné, že náklonost svých věrných nebere Kabát jako samozřejmost. Muzikanti si mimořádný večer náležitě užívali a náladu jim nezkazila ani nutnost začít skladbu Joy znovu.

Vystoupení jedné z nejpopulárnějších českých formací přilákalo opět nevídaný počet fanoušků. O takové návštěvnosti si některé tuzemské fotbalové týmy mohou nechat zdát a nevykážou ji ani za celou sezónu. Pohled na areál z ptačí perspektivy je impozantní a lákavý. Dokonce natolik, že se tyto záběry párkrát objeví i v okamžiku, kdy je celý prostor potemnělý. Za jiných okolností efektní moment tím pádem vyzní do ztracena. Oželet lze i občas přesvětlenou scénu, kdy za bílou skvrnou pódium jen tušíte. Vzhledem k množství kamer by se v daný čas jistě našel vhodnější záběr. Jinak ovšem budete sledovat propracovanou rockovou show, jak je u Kabátu již léta zvykem.

Kabát vyjede v roce 2017 na turné.

Součástí balení je trochu zbytečně i loňské studiové CD Do pekla/Do nebe. Drtivá většina těch, kteří zakoupí tento komplet, jej velmi pravděpodobně vlastní. Nicméně v nejmenovaném obchodním řetězci je možné koupit Kabát 2013 - 2015 (se zákaznickou kartou) za 399 Kč, takže poměr cena/obsah je velmi příznivý. Kabát definitivně uzavřel prvních 25 let, zároveň jasně vzkazuje, že na rozdíl od (ne)šťastné dívky z dávné písně to ještě nemá za sebou.

BEST TRAX: V pekle sudy válej, Starej bar, Burlaci
ZKUS TAKY: Wohnout - Sladkých dvacet na Vyžlovce, Tři sestry - 30 v ještě větší aréně, Divokej Bill - Úvaly

text: Tomáš Rumler