RECENZE: Kniha Freddie Mercury & Queen: Excentrický fenomén poukazuje na zpěvákovu rozpolcenou osobnost

Vydáno 12.02.2020 | autor: Jana Kloučková

Kniha Freddie Mercury & Queen s podtitulem Excentrický fenomén odkazuje na britskou skupinu v čele s výjimečnou osobností. Královská legenda je popisována jako unikum, které navzdory skonu zpěváka před skoro devětadvaceti lety ve vlnách stále ožívá. Zatím poslední příliv nových příznivců zajistil film Bohemian Rhapsody, který vstoupil do kin v závěru roku 2018.

RECENZE: Kniha Freddie Mercury & Queen: Excentrický fenomén poukazuje na zpěvákovu rozpolcenou osobnost RECENZE: Kniha Freddie Mercury & Queen: Excentrický fenomén poukazuje na zpěvákovu rozpolcenou osobnost

Neutuchající sláva britských Queen stále stojí na připomínání Mercuryho osobnosti. Na jeho silném charismatu a pěvecké i pódiové výjimečnosti, což generovalo schopnost podmanit si stadiónové davy. Kniha se snaží proniknout do zpěvákovy osobnosti a zkoumá ji z vícero zdrojů. Z výpovědí jeho okolí uvádí příklady častého rozporného chování. Jako by neexistoval jen jeden Freddie Mercury. Excentrická pódiová prezentace měla údajně pramálo společného s niternou podstatou jeho osoby.

TOP 5 koncertů Queen a Freddieho Mercuryho: Zbořili Wembley i Live Aid, sílu měl také zpěvákův tribute

TÁCY PLNÉ KOKAINU

Podle nejbližších se jednalo o místy zakřiknutého muže, uzavřeného do sebe. Vodítkem k opravdovému Freddiemu budiž jeho melancholická tvorba v podobě Love Of My Life, You Take My Breath Away, My Melancholy Blues a dalších. Vyvstává však otázka, proč byl interpret na druhé straně nedostižným králem večírků, kde se roznášely tácy plné kokainu. Elton John těmto hýřivým zábavám dával trefný přívlastek "přepařené". Čtenář může záhy dojít k závěru, že možná nešlo o zpěvákovo skutečné štěstí, ale spíše únik k tomu domnělému.

Předností publikace je přehlednost a chronologická posloupnost. Autorka začíná již v interpretově dětství, zabývá se jeho původem, zmiňuje školní kapely, předvoj i prvopočátky Queen. Dozvíte se, že dnešní legendě trvalo pěknou řádku let, než se hudbou reálně uživila, a to i v dobách již výrazné slávy.

Titul Freddie Mercury & Queen: Excentrický fenomén se od ostatních, dříve vydaných knih, obsahově příliš neliší. Rozdíl lze nalézt spíše v nepřehlédnutelném formátu s přiloženým DVD a obsažených fotografiích menších či větších rozměrů, které nebyly častokrát publikovány. Právě ty se staly dominantou publikace a činí ji tak hodnou prozkoumání.

text: Jana Kloučková

Témata: Queen, Freddie Mercury, Excentrický fenomén

4,00