RECENZE: Lola se zastavila. Lepší byla, když běžela

RECENZE: Lola se zastavila. Lepší byla, když běžela Lola změnila oproti debutu zvuk, název i složení

Lola

... Jako divoký koně

Balíky slámy, Zpomal neutíkej, Stopy v dešti, Košile, Modrý voči, Poezie, Červenec, Anděl z popela, Vyko(u)pat!, Chvíle, Jako divoký koně, Ležím a jsem, Kladnou hlavou

13 trax / 45:39 min

Vydavatel: Good Day Records

Po odchodu zpěváka Jakuba Michala převzal jeho post kytarista Aleš Petržela, který je výhradním autorem všech skladeb na desce a vyniká atypickým chraplákem. Stylově už není Lola co bývala, posunula se spíš do rockovější sféry. Už nezní tak svižně, mladistvě a současně, jak jsme ji znali, když ještě "běhala". Evidentně skupina dozrála do nové etapy.

Deska je především o lásce a vztazích. První tři písničky zaujmou svojí pestrostí a našlapaností. Při prvních tónech první písně budete možná překvapeni, když se spustí vážná skladba Balíky slámy, ve které máte pocit, že posloucháte klon Tomáše Kluse s příměsí Michaelem Kocábem (S cizí ženou v cizím pokoji). Druhá Zpomal neutíkej zatím vypadá na jedinou rádiovku, má v sobě jednoduchý návykový melodický popový refrén. Stopy v dešti vás nadchnou dynamikou, ale vzápětí zchladí v našem mainstreamu všudypřítomným popěvkem "óóó", který se objevuje v refrénu.

Zbytek alba zní po hudební stránce zastarale, například duet Košile s Bárou Fialovou působí jak výpravná árie z nějakého rockového muzikálu. Celkově album sklouzává k monotónnosti a fádnosti. Což je, vzhledem k té zajímavě nakřáplé barvě hlasu frontmana Petržely, škoda. Z jeho vokálu by se holkám mohla klidně podlamovat kolena. V písni Poezie zní v jistých partiích jako Dalibor Janda a v jiných skladbách vám může zase připomínat atypického Tuzexe ze Smrtislava.

Ve výsledku jde tak hlavně o celkem příjemnou poprockovou nahrávku, která neurazí, ale ani nenadchne. Jako by jí i přes veškerou snahu chybělo ono pověstné "něco navíc". Lola už zkrátka neběží, ale trochu přešlapuje na místě.

Témata: Lola, Tomáš Klus, Michael Kocáb, Dalibor Janda, Smrtislav

2,50