RECENZE: Martin Harich pátrá úspěšně. Z teen idolu je šikovný písničkář

Vydáno 10.11.2016 | autor: Josef Martínek

Martin Harich se podobně jako mnoho jeho vrstevníků před pár lety vydal hledat štěstí v talentové soutěži. Už jako patnáctiletý pobláznil davy fanynek, nejeden jeho kolega ze Superstar by mu ale potvrdil, jak je těžké zaujmout i po soutěži. Novým EP Pátram však Harich přesvědčivě dokazuje, že o budoucnost se strachovat nemusí.

RECENZE: Martin Harich pátrá úspěšně. Z teen idolu je šikovný písničkář Martin Harich na svém novém EP pátrá

Martin Harich

Pátram

Kde bolo, tam bolo, Pátram, Kam se to podelo, Čo potom, Tichý večer

5 trax / 19:52 min

Vydavatel: Warner Music

V případě Martina Haricha nebylo už od dob jeho působení v SuperStar pochyb, že je velmi muzikální, otázkou pouze zůstávalo, jak se svým talentem naloží. Mohl se stát "slovenským Justinem Bieberem", jak ho někteří tehdy titulovali, a jít za slávou v popu, stejně jako mohl usednout ke kytaře a věnovat se písničkářství. Harich se však rozhodl, že je možné obě polohy kombinovat, což události posledních týdnů hezky ilustrují.

INSPIROVALA HO POUŤ DO SANTIAGA

Zatímco v ostře sledované televizní show v současnosti týden co týden baví diváky kostýmy a pěveckou univerzálností, na EP Pátrám nabízí písně pro citlivé duše. Odrazil se k nim po pouti do Santiaga de Compostela, kterou absolvoval v době, kdy se ve svém životě hledal.

Martin Harich interview: Miluji cesty po Evropě za buskingem. Ve Švýcarsku jsme hráli i přes zákaz

Už úvodní Kde bolo, tam bolo je jasným signálem, že během cest začal více vnímat svět kolem sebe. "Obrovské domy, ale malé rodiny, máme široké cesty a záchranné vesty, stále by sme eště zrýchlili," zpívá tu. Také další songy si udržují meditativní náladu a Harich v nich, jak název EP napovídá, skutečně pátrá. V jedné skladbě, kterou pro změnu inspiroval pobyt v Číně, se ptá Čo potom, další se jmenuje stejně jako minialbum a zpívá v ní o ztracené víře.

Nejvíc proto z pětice skladeb překvapí Kam se to podelo, která má singlové ambice a Harich se tu vrací k lásce, co neskočila happy endem. Píseň zaujme především po produkční stránce a také svou náladotvorností. Úplným opakem je závěrečná Tichý večer, která vznikla jako zhudebněná báseň padlého vojáka za 2. světové války. I když v ní Harich nezpívá o svých pocitech, vžil se do ní tak, že posluchači přeběhne pověstný mráz po zádech.

Jestliže se Martin Harich v názvu své novinky svěřuje s tím, že pátrá, sluší se také dodat, že prostřednictvím svých autorských skladeb se mu často daří i nacházet. "Písněmi pro večerní poslech", jak je sám nazývá, si totiž otevírá nové cesty a dokazuje, že z chlapce, ze kterého před pár lety omdlévaly puberťačky, je dnes opravdu šikovný muzikant. A ještě pozitivnější zprávou je ta, že má stále kam růst.

Témata: Martin Harich, Pátram, Tvoja tvár znie povedome, pop, SuperStar, písničkář

4,00