RECENZE: Motörhead vzdávají na Under Cöver poctu hrdinům

Vydáno 12.09.2017 | autor: redakce

Lemmy Kilmister patří bez debat mezi osobnosti z kategorie "nesmrtelných". Proto nemůže překvapit, že se katalog Motörhead neuzavřel parádním dílem Bad Magic ani živákem Clean Your Clock. Poslední stoprocentně nebude ani tato sbírka coververzí.

RECENZE: Motörhead vzdávají na Under Cöver poctu hrdinům RECENZE: Motörhead vzdávají na Under Cöver poctu hrdinům

Motörhead

Under Cöver

Breaking The Law (Judas Priest), God Save The Queen (Sex Pistols), Heroes (David Bowie), Starstruck (Rainbow), Cat Scratch Fever (Ted Nugent), Jumpin' Jack Flash (Rolling Stones), Sympathy For The Devil (Rolling Stones), Hellraiser (Ozzy Osbourne), Rockaway Beach (Ramones), Shoot 'Em Down (Twisted Sister), Whiplash (Metallica)

11 trax / 41:54 min

Vydavatel: Warner Music

V dávných dobách před Motörhead se fanoušci dělili na stoupence Beatles a Rolling Stones. Ačkoli sám Lemmy byl velkým obdivovatelem liverpoolské čtveřice, na této kolekci najdete hned dvě skladby od "Stounů". Při pohledu na tracklist se vám možná vybaví životní pouť chlapíka, který přišel na svět na Štědrý den roku 1945. V žádném případě se nenechal svazovat pravidly a dělal si věci po svém. Jeho hra na baskytaru se vymykala zaběhlým pořádkům, chcete-li zákonům. Proto nesmí scházet Breaking The Law od Judas Priest.

RECENZE: Film Lemmy líčí ikonu Motörhead jako prostého chlapíka, co byl hlavně svůj

Lemmy neřešil polemiky o tom, zda Motörhead hrají rock, punk či metal. Podle něj byli rock'n'rollovou kapelou. Dnešním mládežníkům to může připadat neuvěřitelné, ale i RnR si musel své místo na slunci tvrdě obhajovat. Při poslechu "kraválu", který svérázná parta servírovala náležitě hlasitě, měli odpůrci jejich muziky nutkání ochraňovat nejen královnu. Sex Pistols by mohli vyprávět...

Jestliže David Bowie byl považován za hudebního chameleona, pokud byste chtěli graficky znázornit stylové výkyvy Kilmisterovy party, stačila by vám v podstatě rovná přímka. Jedno ale měli společné - pro tisíce lidí představovali skutečné Heroes. A to nejen "just for one day".

ROZDÍLNÁ KONDICE LEMMYHO

Podobně by se dala vyložit také přítomnost dalších songů. I když odůvodnění není nutné. Prostě k nim a jejich autorům měl Lemmy blízko. Třebaže legendární kapela písně nasbírala v průběhu více než dvou dekád a vznikaly při různých příležitostech, sbírka působí celistvě. Nebýt frontmanova podlomeného zdraví, značný časový rozptyl při nahrávání by nebyl znát. Jenže při přípravách March ör Die (Cat Scratch Fever, Hellraiser) byl přece jen v jiné - nejen hlasové - kondici, než v období Bad Magic (Heroes, Sympathy For The Devil).

Sex, drogy, rock'n'roll. Lemmy Kilmister žil i hrál vždycky naplno

Všechny pecky poznáte po pár sekundách, zároveň jim nechybí typický odér Motörhead. Kdyby se nejednalo o notoricky známé hity, těžko by někoho napadlo, že jejich autorem je někdo jiný. Výjimkou potvrzující pravidla je Starstruck, kde do uší praští přítomnost Biffa Byforda ze Saxon. O mikrofon se Lemmy často nedělil. Mimochodem tento šlágr najdete i na opravdu vydařeném tribute albu Ronnie James Dio - This Is Your Life. Což je snad jediné mínus Under Cöver. Pro skalní příznivce nepředstavuje potřebnou výzvu k objevování neznámého, neboť mnoho zde uvedeného materiálu již znají.

Přestože hlavní motivace k vydání CD je zřejmá, jelikož peníze neleží na hřbitovech, ale v peněženkách nostalgických fanoušků, jedenáct vybraných tracků je servírováno v potřebné kvalitě. Kdyby to nezavánělo kacířstvím, u některých položek by se dalo diskutovat i o tom, jestli v podání Motörhead nepředčily originál. Jinými slovy - s vydáním této desky by jistě nadšeně souhlasil i mistr Kilmister.

text: Tomáš Rumler

Témata: Motörhead, Lemmy Kilmister, Under Cöver

4,00