RECENZE: Nine Inch Nails ukazují nový směr, na scestí se ale nedali

Vydáno 05.01.2017 | autor: David Stoklas

Jen málokdo na scéně si může dovolit propagovat připravovaný projekt novou deskou. V případě Nine Inch Nails jde o pětitrackové EP. Trent Reznor se nechal slyšet, že se jedná jen o teaser. V tom případě si takové ochutnávky necháme líbit.

RECENZE: Nine Inch Nails ukazují nový směr, na scestí se ale nedali Nine Inch Nails ukazují nový směr, na scestí se ale nedali

Nine Inch Nails

Not The Actual Events

Branches / Bones, Dear World, She's Gone Away, The Idea Of You, Burning Bright (Field On Fire)

trax / 21:11 min

Vydavatel: The Null Corporation

Trent Reznor si za ta léta stihl vydobýt pověst hudebního masterminda. Nestal se obětí dravých producentů, spolupracuje, s kým chce, a svoboda, s jakou může tvořit, je absolutní. Není tak vůbec náhodou, že pod jeho rukama vznikají kvalitní, nápadité a velmi neotřelé věci. A nebude to jen díky jeho drogové minulosti. Je tedy potřeba říci, že pokud si někdo může dovolit takovéto promo, je to právě on. Už z názvu nového EP Not The Actual Events se dá vyčíst, že tohle ještě není ono. To právě ještě někde podřimuje a čeká, až se s mocným rykem vřítí na svět.

TOHLE NEJSOU UDÁLOSTI, NA KTERÉ ČEKÁTE

Během dvaceti minut Nine Inch Nails navštívili všechny polohy, nakoukli do několika dimenzí a této expedici dali slušivý soundtrack. V úvodní skladbě Branches / Bones Trent skrz zatnuté zuby prská sliny zběsilosti. Šedesátisekundový track posluchače přivítá jako uvaděč v pouličním klubu rváčů. Na vlně divokosti se sveze opět songem The Idea Of You, kde se za bicími mimo jiné předvedl Dave GrohlFoo Fighters. A při skladbě poslední své řinčivé řetězy Reznor překouše definitivně. "I am free, I am a field on fire."

Vánoční překvapení Nine Inch Nails: Nová deska a vinyl, kde je 37 bonusů

Jak už se dalo čekat, jediným podstatným škraloupem je délka. Nemůžeme se však příliš zlobit a zbytečně za to NIN popotahovat. Zvláště po tom, co Trent nasliboval. Tohle nejsou události, které čekáte. Přijdou další, věřte mu. EP je navíc věc, která je snad poprvé v historii víc NIN než Reznorova takřka sólová onanie. Jeho častého parťáka a dlouhodobého spolupracovníka Atticuse Rosse totiž přibral jako oficiálního člena kapely.

EP je kompaktní, trochu temné, lehce taneční a okořeněné sugestivními a existencionálními texty. Vánoční dárek přebalený ničím jiným než černou stuhou Reznorovy obskurní zvukové černé magie.

Možná právě toho se dočkáme. Z one-man projektu se třeba stane něco kolosálnějšího. "The actual events await you."

Témata: Nine Inch NailsTrent Reznor, Not The Actual Events