RECENZE: Projektem Jump! si Petr Skočdopele bez dalších ambicí dělá radost

Vydáno 29.12.2016 | autor: redakce

Projekt Jump! kytaristy a písničkáře Petra Skočdopoleho se zjevil takřka zničehonic debutovým albem Into The Field. Údajně velmi isnpirován velikány Nickem Cavem nebo Leonardem Cohenem nahrál album deseti autorských skladeb, které se svým idolům snaží vzdát hold. I přes anglický název alba jsou písně v českém jazyce, slovní hříčka titulu je však bohužel to nejzajímavější, co kolekce nabízí.

RECENZE: Projektem Jump! si Petr Skočdopele bez dalších ambicí dělá radost Projektem Jump! si Petr Skočdopele bez dalších ambicí dělá radost

Jump!

Into The Field

Námořník, Amsterdam, Ghetto, Zapal mě, Kvéry, Nick Cave & Sophie Hunger, Hrej!, Něco mám, Sám, Blue Moon

10 trax / 36:43 min

Vydavatel:
MotejlekSkocdopole.com

Na albu kromě samotného hlavního aktéra najdeme i spoustu hostů a spolupracovníků. Nejvýrazněji se zapojil Filip Jelínek z Illustratosphere či J.A.R., který se zhostil i producentské práce. Té není možné vůbec nic vytknout, všechny nástroje jsou krásně čitelné, nic nechybí ani nepřebývá, produkce prostě odvedena citlivě a vkusně. Bohužel bude tedy asi největší problém v samotných písních a hlavně výrazu zpěváka.

Neodvážil bych si tvrdit, že Petr Skočdopole není dobrý kytarista. Má dokonce i skladatelský cit pro příjemné melodie, které se písněmi nesou lehce a samozřejmě. Jde spíš o jeho výraz - ten se málokdy přehoupne do větší intenzity, než je jen "lehké recitování", takže o zpěvu jako takovém se dá hovořit jen stěží. To by však nebylo na škodu, originálních nezpěváků máme na scéně dost a nikdo se nad jejich neumětelstvím nepozastavuje. U Skočdopoleho je bohužel největším mínusem nevýrazný hlas, který v písních zapadá, ničím nezaujme a po pár písních unylé recitování začíná nudit. Nepříjemným faktorem je bohužel i fakt, že mu mnohdy není vůbec rozumět.

HLEDÁNÍ ZAJÍMAVÝCH MOMENTŮ

Ne že by celá kolekce postrádala jakýkoliv smysl, některé písně jsou i zapamatovatelné a příjemné. Třeba hned první Námořník pohladí, klipová Amsterdam zase potěší příjemným závěrem v nizozemském jazyce. Většinou ale skladby nepřináší žádný zajímavý moment, utápí se v klasických písničkářských klišé, textově nemají co nového nabídnout. Autor je údajně velkým fanouškem Nicka Cavea a nechal se jím při tvorbě materiálu inspirovat. Bohužel mu chybí charisma, nápaditost, originalita a temný pohled na svět, jaký má legendární Australan. Skladby působí spíše vesele, hravě, a i když se zaobírají smutnějšími tématy, nejsou uvěřitelné. Samotná píseň Nick Cave & Sophie Hunger je ale takový nesmysl, že v zájmu duševního zdraví pana Cavea pevně doufám, že ji v životě neuslyší.

Jump! Into The Field není zbytečnou nahrávkou. Má svou náladu, svůj smysl i nějaký ten význam. Nedosahuje ale takových kvalit, jak by si autor myslel a přál a nedokáže zaujmout svou náladou ani vyzněním natolik, aby si ji nezaujatý posluchač pustil víc než jednou. Zůstaňme tedy u předpokladu, že si Petr Skočdopole nahrál písně sám sobě pro radost bez jakýchkoliv ambicí. A v takovém případě je vše v pořádku.

text: Aleš Lochman

Témata: Jump!, Nick Cave, Leonard Cohen, Into The Field

2,00