RECENZE: Soundtrack k T2 Trainspotting - oldschoolová atmosféra s drzým mladickým šklebem

Vydáno 20.02.2017 | autor: David Stoklas

Uběhlo dvacet let od té doby, kdy Ewan McGregor v roli Marka Rentona utekl s penězi z drogového kšeftu a zradil své tři kamarády. Za dvacet let se také změnila hudební scéna a Danny Boyle při natáčení pokračování kultovního snímku dal šanci novým a neotřelým umělcům.

RECENZE: Soundtrack k T2 Trainspotting - oldschoolová atmosféra s drzým mladickým šklebem Hrdinové legendárního snímku jsou starší o dvacet let.

Soundtrack: T2 Trainspotting

15 trax / 55 min

Vydavatel: Universal Music

V pokračování slavného filmu samozřejmě nesměl chybět hlas Iggyho Popa. Trainspotting bez Lust For Life? Ale běžte! Za dvacet let se ale scéna posunula někam dále. Vlastně se posunulo úplně všechno, a tak by soundtrack, jenž figuroval v první části, nyní působil unyle a zkrátka by neseděl do tempa jednadvacátého století. Proto třeba právě song Lust For Life dostal zlý kabátek od mágů energické elektroniky The Prodigy.

Unikl tracklist soundtracku druhého Trainspottingu: Budou na něm Iggy Pop, Underworld nebo Wolf Alice

ZPÁTKY DO MINULOSTI

Soundtrack jako celek funguje vyváženě a nabízí příjemnou směs klasických skladeb od Queen, Blondie nebo třeba The Clash. Právě tyhle songy fungují jako ty závany nostalgie a vzpomínky, které se poměrně často vybavují hlavním hrdinům. Je tedy vskutku krásně vidět kontrast mezi současností a tím, co bylo. Všechno je s odstupem času hezčí a často lidé zapomínají na to, že to nebylo zase tak skvělé.

MLADÁ KREV

Naproti klasickým "flákům" stojí tvorba umělců, jimž naopak patří budoucnost. Mezi nimi se objevuje dva roky starý objev z britských ostrovů Wolf Alice s intimní skladbou Silk. Těžko si dokážete představit lepší promo, než když vaše písně někdo použije ve svém filmu. Vedle nich se objevili třeba Young Fathers nebo Fat White Family. Právě tenhle svěží závan aktuální hudby dotváří ve filmu atmosféru dnešní doby. Dynamičnost, hektičnost, spěch, sociální sítě, anonymita a mládí, které se hrdinům už bohužel nevrátí.

Je skvělé, že se současní režiséři snaží kromě servírování nových snímků také podporovat hudbu, co má perspektivu. Stejně tak udělal i režisér Jim Jarmusch v Patersonovi, jenž měl premiéru nedávno. Do minirole obsadil rappera Method Mana z Wu Tang Clan. Umělci by se měli navzájem podporovat napříč odvětvími, v nichž tvoří.

NOVÝ KULT?

Tento výběr se pravděpodobně nestane tak oblíbený, jako tomu bylo u prvního Trainspottingu. I přes to, že si lze těžko představit jiné skladby. Možná je to i dobou a možná to bude chtít i menší časový odstup, aby se z filmu a případně písní, které v něm zní, stal kult. Zatím můžeme konstatovat, že použitý soundtrack nijak nenabourává film a po jeho zhlédnutí se dokáže transformovat do plnohodnotné nahrávky, kterou si bez výčitek svědomí můžete pustit večer k práci. Nebo k heroinovému tripu.

Tracklist:
Lust For Life – Iggy Pop (The Prodigy Remix), Shotgun Mouthwash – High Contrast, Silk – Wolf Alice, Get Up – Young Fathers, Relax – Frankie Goes To Hollywood, Eventually But (Spud’s letter to Gail) – Underworld, Ewen Bremner, Only God Knows – Young Fathers, Dad’s Best Friend – The Rubberbandits, Dreaming – Blondie, Radio Ga Ga – Queen, It’s Like That – RUN-DMC, Jason Nevins, (White Man) In Hammersmith Palais – The Clash, Rain Or Shine – Young Fathers, Whitest Boy On The Beach – Fat White Family, Slow Slippy – Underworld

Témata: T2 Trainspotting, Danny Boyle, film, Iggy Pop, Queen

4,00