RECENZE: V Říší divů Take That se posluchač neztratí

Vydáno 18.05.2017 | autor: Filip Pešta

Britský boyband Take That přichází se svou už osmou studiovou deskou. Za dvacet pět let jejich existence se nakonec ze spolku "Bylo nás pět" stali "Tři mušketýři", kteří mají pořád chuť dělat muziku. Zadařilo se?

RECENZE: V Říší divů Take That se posluchač neztratí "Svatá trojice" Take That

Take That

Wonderland

Wonderland, Giants, New Day, Lucky Stars, And The Band Plays, Superstar, Hope, River, The Last Poet, Every Revolution, It's All For You

11 trax / 39:27 min

Vydavatel: Universal Music

Nejeden fanoušek zaplakal, když se Jason Orange v roce 2014 rozhodl, že už hudbu nechce ani nahrávat, ani psát, a oficiálně z kapely odešel. A kdo očekával, že se tentokrát opona roztáhne a objeví se Robbie Williams, bohužel zatlačil slzu taky. Nene, kluci to opět museli zvládnout sami a společnými silami vytvořili dvanáct skladeb. Wonderland se tentokrát modeloval osvědčeným pop-disco tvarem, který vkusně koketuje s elektro beaty, syntezátory a smyčcovými nástroji. Výslednou slitinu zvuků sune do popředí tříhlasá, chlapecká vokální harmonie s cílem po osmé uspokojit všechny milenky i milence.

SKLADATELSKÝ SVAL GARY BARLOW

Gary Barlow v jednom ze svých YouTube videí prohlásil, že psaní hudby je sval, který musíte pořád posilovat. Muzikant i nemuzikant by se mohl zamyslet, že musí být těžké tolik let vytvářet nové a nové "líbivé" melodie. Je to však právě preciznost a talent Barlowa, co tak nějak drží celý Wonderland nad vodou. Chytlavých momentů je několik a v celkové kompozici fungují příjemně.

AUDIO: Překvapivé spojení dua Sigma a Take That má hitové ambice

Úvodní skladba Wonderland obsahuje svěží intro, načež by rozpohybovala celý taneční parket. Hned druhá nálož je píseň Giants, která byla vypuštěna jako první singl. Kromě skvělého textu se může pyšnit i hitovým refrénem, ze kterého budou na koncertě pršet hektolitry energie a "Oh Oh Oh" chorál bude znít na míle daleko. Melodie Take That zkrátka ještě nevyčpěly a pořád mají onen náboj, avšak už tisíckrát podepsaný tím stejným podpisem.

NECHTE ZPÍVAT MARKA OWENA

Hodně prostoru na albu dostává Mark Owen a zdá se, že diskuze v nahrávacím studiu na téma "Kdo bude kde zpívat hlavní vokál" se povedla na výbornou. Všechny písně Owenovi skvěle sedí, a tak posluchač může pocítit vkusnou variabilitu. Ať už se jedná o píseň Lucky Stars s funky basovou linkou, drzou Superstar nebo do třetice všeho dobrého nejlepší píseň celého alba River, kde je použití Markova vokálu skutečnou trefou do černého. Nejmelancholičtější písní celé "Ríše divů" je bezpochyby It's All For You, jež může zaujmout originálním použitím akordů a "beatlesovskou" atmosférou.

Wonderland je kvalitním, příjemným popovým albem, které se v rámci uspokojení fanoušků žánru rozhodně povedlo. Přestože se nekoupe v divotvornosti, dokáže být pořád chytlavou, taneční a svěží hudbou. A i když se zdá, že to budou mít tři mušketýři pop music rok od roku těžší, držme jim palce, aby to i příště prostě bylo ono. A třeba dostanou Jason s Robbiem chuť si zase zahrát v chlapecké kapele. Už se to přece jenom jednou stalo. Hlavní je neztrácet naději.

Témata: Take That, boyband, Wonderland

3,50