ROCKBLOG: Kauza AC/DC - předčasná kritika je krátkozraká

Vydáno 20.04.2016 | autor: redakce

Je to kruté, ale zvykejme si, že nejstarší generace pravověrných rockerů je na odchodu, ať již do "důchodu" či na věčnost. Nyní rockový svět dostal další ránu, byť naštěstí ne z nejfatálnějších. Řady AC/DC opustil kvůli závažnému onemocnění zpěvák Brian Johnson a jeho místo zatím dočasně zaujme kontroverzní Axl Rose, neodmyslitelně spjatý s Guns N' Roses. I to je pro mnohé, zejména skalní příznivce australských rockerů, zpráva na pomezí tragédie a volají po odvolání celého turné.

ROCKBLOG: Kauza AC/DC - předčasná kritika je krátkozraká Turné Rock Or Bust AC/DC dokončí s jiným zpěvákem

Je však třeba si uvědomit, že kapela velikosti AC/DC není spolek ochotníků, nýbrž je třeba ji chápat jako vysokoobratovou firmu, jejíž fungování nejde kvůli nemoci jednoho ze společníků zrušit. Na to je ve hře příliš financí. Opomenout nelze ani přirozenou potřebu ostatních muzikantů - přinejmenším zakladatele Anguse Younga - stát na pódiu a hrát, obzvláště s vědomím nemocí pojímajících postupně členy AC/DC do svých tenat.

Ano, postoj zbylých dvou třetin Motörhead, avizující po smrti Lemmyho Kilmistera definitivní ukončení kapely, byl sympatický, ale to šlo přece jen o poměrně odlišné okolnosti. Naopak Black Sabbath se svého času obešli bez Osbourna stejně jako Iron Maiden bez Dickinsona, Judas Priest bez Halforda a v neposlední řadě náš Arakain patrně již navždy bez Brichty. Vše je otázkou nabídky, poptávky a posléze i zvyku. Ostatně ani Johnson nebyl původním vokalistou AC/DC a svou pozici si musel u konzervativního publika vydobýt.

AC/DC ještě se zpěvákem Brianem Johnsonem

Samozřejmě by bylo ideální, kdyby k podobným diskuzím nemuselo dojít, ale za stávající situace berme spojení AC/DC s Axlem Rosem jako zajímavou raritu a nezapomínejme, že i zmíněný Young je podstatnou součástí blížící se nepochybně bombastické koncertní show AC/DC. Odmítáním čehokoli nepoznaného předem bychom přece ochuzovali jen sami sebe (to koneckonců neplatí pouze pro hudební branži, o zážitky a zkušenosti se okrádá každý, kdo tvrdí, že "ten hnus by nejedl", "s tou krávou by nespal" atd.).

V Praze se za mikrofon postaví Axl Rose

Takže věřme, že Axl v pozici záskoku zanechá své neblaze proslulé excesy pro ansámbl, jemuž šéfuje, a buďme zvědavi na neobvyklou kombinaci rockových legend. Máme jedinečnou příležitost, tentokrát to bude zaručeně jiné. YouTube nepochybně leccos napoví dřív, ale teprve v noci po koncertu bude správná doba na konstatování, za co to celé stálo...

Daniel Folprecht