Clou odehráli akustický koncert, zazněly jamajské rytmy i country

Vydáno 01.04.2011 | autor: redakce

Kapela Clou si po dlouhém období ticha střihla dlouho očekávaný koncert v Praze. Kdo ale čekal divočinu, měl spíš zvolit koncert UDG probíhající ten samý večer nedaleko Paláce Akropolis. Clou totiž tentokrát s kytarami usedli na židle a v akustickém setu divákům předvedli, že to jde i jinak.

Clou odehráli akustický koncert, zazněly jamajské rytmy i country Clou odehráli akustický koncert, zazněly jamajské rytmy i country

kvi_1609CLOU
Palác Akropolis, Praha
30. 3. 2011

Kdo by si snad myslel, že když to není punk, je to nuda, šeredně by se spletl. Koncert Clou jsem viděla nespočítatelně krát a troufám si tvrdit, že ten poslední byl jeden z nejlepších.
Publikum, které příjemně zaplnilo sál Paláce Akropolis, rozehřála nejdříve kapela Quite Quiet v čele s Kubou Alexou. Clou se dostali ke slovu okolo deváté hodiny a já po chvíli pochopila, o čem Lukemo mluvil, když mě odpoledne varoval, ať se připravím na „country jako prase“.

Clou vystoupili nejen v plné sestavě, ale ještě si přizvali hned několik hostů. V několika skladbách si na piano zahrál Lumír Hrma, na steel kytaru kluky doprovodil Josef Štěpánek a pomyslnou třešničkou na dortu bylo smyčcové trio tvořené Veronikou Badurovou, Markétou Berouskovou a Matějem Halasem. Po úvodní předělávce písně A Place přišel na řadu stejnojmenný singl z třetí desky For Tonight, který svojí country úpravou a zvukem banja vyvolal představu letního táboráku, opékaných špekáčků a party vousatých čundráků v kloboucích s liščími ohony podávajících si placatku a dojatě pějících o tom, jakej byl Frankie Dlouhán bezva chlap. Tu ještě podpořil kytarista Petrock svou trampskou image v kostkované košili, se zarostlou tváří a kloboučkem na hlavě.

kvi_1546Country estrádou ale překvapení nekončila. Mnohým určitě trošku křuplo v uších, když se v písni The Wait místo očekávané angličtiny ozvala čeština. „Clouci“ oprášili starý text Petrocka s názvem Květy lásky a zkusili, co na to publikum. Mojí první reakcí byl pobavený úsměv na tváři, protože slyšet Lukema zpívat česky se mi podařilo jen u příležitosti x-tých narozenin božského Káji, kde si Clou střihli hitovku opěvovaného interpreta Dám dělovou ránu, a poté při kolaboraci s rapperem Indym v songu Rockstar. Už tehdy jsem se přesvědčila, že téhle kapele prostě sedí angličtina, navíc většina - byť sebehezčích a sebedojemnějších textů o lásce zní v češtině prostě trošku pateticky a lacině. Nicméně nic proti ničemu, jako vsuvka dobrý, publikum se rozhodně nenudilo.

Clou postupně na nadšené a skandující fanoušky vybalili všechny svoje hity, a tak v průběhu večera zazněl nejen ten nejznámější Island Sun, ale došlo i na singly Snowy Wings, Lean On My Shoulder, nejnovější Believe nebo melodii z filmu Prachy dělaj člověka s názvem Choocked On Memories. Lukemovi se rozhodně musí přiznat, že ten kluk prostě umí. kvi_1685Člověku při poslechu jeho bezchybného hlasu prostě chtě nechtě musejí tak trochu vstát pomyslné chlupy po celém těle. A když v přídavku zaznělo Secret, došlo v zadýchaném sále i k lehkému zamrazení v zádech.

Jak už v Akropoli nedobrým zvykem bývá, koncert k velké nelibosti všech přítomných musel končit úderem desáté hodiny, pánové to však zabalili o něco dřív, protože správně předpokládali, že je nadšený dav nenechá odejít jen tak. Krom Secret tak došlo i na mnou očekávaný song Postcards v nezvyklé ragga úpravě a la Jamajka, který na závěr rozhoupal celý sál. A pak už zazvonil zvonec a for tonight byl konec. Na následné afterparty se od jednoho debatního kroužku ke druhému jako stín plížila myšlenka, že by Clou měli uspořádat akustické tour a nezůstávat pouze u jednoho koncertu. Tak doufejme, že se nad tímto nápadem Clouci důkladně zamyslí...

Fotogalerii Lucie Holíkové z koncertu Clou si můžete prohlédnout ZDE.

text: Marta Pušová, foto: Lucie Holíková /Techno.cz

0,00