Recenze: Bude Monika Bagárová českou popovou princeznou?

Monika Bagárová soutěžila v pěveckém pořadu ČeskoSlovensko hledá Superstar a zaujala svým soulovým hudebním cítěním a projevem. Nyní vydala debutovou desku Shining.

Recenze: Bude Monika Bagárová českou popovou princeznou? Recenze: Bude Monika Bagárová českou popovou princeznou?

monika_bagarova_teloMONIKA BAGÁROVÁ
SHINING

EMI
11 trax / 40:56 min

Projev Moniky Bagárové v talentové soutěži mohl natěšit případné fanoušky na výjimečnou zpěvačku, která by naplnila velké očekávání, že i v České republice máme konečně kvalitní soulový hlas. Podobně, jako před lety Martina Balogová, i Monika zaujala pro své nesporné pěvecké kvality. A zatímco Martina Balogová svým talentem mrhá, zdálo se, že Monika by kariéru populární zpěvačky mohla zvládnout.

Podle toho, jak Bagárová v televizi vystupovala a jaké písně si vybírala, dalo se předpokládat, že její deska musí být zákonitě plná r&b a soulu. Není tomu tak. Shining je čistě popové album s lehkým r&b nádechem. Monika se zbytečně držela nohama na zemi a natočila placku, která jen stěží zaujme. Zpěvačka by udělala lépe, kdyby se vydala jinou cestou. Buď mohla natočit zcela akustickou desku, kde by se vyvarovala použití digitálních efektů. Tím by svou hudbu zbavila umělohmotného soundu, který zatím v celkovém dojmu převažuje. Nebo naopak měla pořádně přitlačit a udělat funkovější desku s pořádným groovem. K výborným klávesám, které jsou nejsilnějším aspektem všech písní, by se mohla přidat talentovanější a výraznější basa. Živočišnější bubeník, který by nezněl jako automat, by výslednému dílu také jen pomohl.

Nejzdařilejší skladbou je Funky, soul & jazz, ve které zaujme retro zvuk kláves. Kdyby se v podobném duchu nesla celá deska, mohli jsme v ruce dřímat malý český popový zázrak. Nejhorší skladbou je naopak závěrečná Ve dvou, která se topí v patosu a vyzní přehnaně kýčovitě. Slabší stránkou alba Shining jsou i prázdné texty, které lze přežít jen díky příjemné barvě zpěvaččina hlasu. Prostota zpívaných výpovědí se alespoň částečně ztrácí v anglicky zpívaných skladbách. Písně Shaping My Life, kterou otextovala zpěvačka Misha, nebo Movin' On znějí asi nejmoderněji a nejpřirozeněji z celé desky. I to by mohla být pro mladou zpěvačku nápověda, čeho se příště vyvarovat a čeho se držet.

Deska Shining může být zklamáním pro toho, kdo se těšil na r&b. V tomto ohledu zatím nemůžeme říct větu: "A zrodila se hvězda". Přesto lze tušit, že Česko získává novou popovou princeznu, která ale musí na sobě ještě pořádně zamakat.

4/7

Daniel Maršalík

0,00