RECENZE: Skunk Anansie baladami útočí na lidská srdce

Vydáno 28.05.2011 | autor: Daniel Maršalík

Skunk Anansie si v druhé polovině devadesátých let stihli udělat velmi dobré jméno. Hity jako Hedonism (Just Because You Feel Good) nebo Secretly znal každý a téměř každý je měl rád, i když třeba nevěděl, že jsou od britské skupiny s tímto podivným názvem. V roce 1999 kapela ukončila činnost a její návrat přišel až před rokem, kdy se rockeři objevili na festivalu Rock for People.

RECENZE: Skunk Anansie baladami útočí na lidská srdce RECENZE: Skunk Anansie baladami útočí na lidská srdce

skunk_cdSKUNK ANANSIE
WONDERLUSTRE TOUR EDITION
V2 Music / e-a-r music
18 trax

Album Wonderlustre je comebackem skupiny po dlouhých jedenácti letech. Že nepůjde o trapný pokus resuscitovat bývalou slávu, dala najevo už kompilace největších hitů Smashes and Trashes z roku 2009, kde se objevily tři nové songy. Skunk Anansie prostě pokračovali v hudbě, jakou dělali vždycky. Nevýhodou pro ně však bylo, že jejich původní posluchači zestárli a pro novou generaci byli maximálně „těmi ze soundtracku k filmu Velmi nebezpečné známosti“.

Za úspěchem kapely stojí z velké části holohlavá zpěvačka Skin s charakteristickým hlasem i animálním vzhledem. I ona však za sebou potřebuje své kolegy, aby ze sebe vydala výkon, jaký posluchači milují. Relativně úspěšnou kariéru dělala i sólově, ale se Skunk Anansie je ještě o několik tříd dál.

Wonderlustre přineslo dvanáct skladeb, kde převládají tvrdší a syrové, jako je první singl My Ugly Boy nebo otvírák God Loves Only You. Kapela si dobře uvědomuje, že nové posluchače získává vždy zejména na pomalejší balady. Nejpodmanivější z celé desky je singl You Saved Me.

Po roce od vydání desky se na trh dostala Tour edice, která kromě kompletního alba Wonderlustre obsahuje i druhý disk s šesti bonusy. Jedná se o pomalejší písně v akustičtější podobě. Skunk Anansie buď věkem obměkčili, nebo jen přesně odhalili moc, kterou působí na své publikum při hraní rockových balad. Bonus od Skunk Anansie je opravdovou třešinkou na dortu. Je přesně tím, čím bonusy mají být, ale ve většině případů nejsou. Tour edice si díky němu zaslouží o bod vyšší hodnocení, než by měla samotná deska Wonderlustre.

6/7
Daniel Maršalík

0,00