LIVE: George Clinton přivezl do Prahy nefalšovanou funkovou armádu

Vydáno 23.06.2011 | autor: Daniel Maršalík

Včera se pražská Lucerna proměnila ve finskou saunu, a to díky americkému P-Funku, který do Česka přivezl George Clinton se skupinou Funkadelic. Přes tři hodiny trvající koncert působil jako droga. Chvíli to ale trvalo, než začala fungovat.

LIVE: George Clinton přivezl do Prahy nefalšovanou funkovou armádu LIVE: George Clinton přivezl do Prahy nefalšovanou funkovou armádu

a_george_clinton_108George Clinton  foto: Radovan HulešGEORGE CLINTON & PARLIAMENT/FUNKADELIC
LUCERNA, PRAHA
22. 6. 2011

Těsně před devátou hodinou se kapela rozhodla, že zahájí svou funkovou psychedelii. Na pódium se dostavili hudebníci s vojenskými čepicemi, z nichž některé patřily někdejší československé armádě nebo složce veřejné bezpečnosti. Američané se zřejmě v Praze nenudili a vyrazili nakupovat do některého z mnoha českých army shopů.

První tóny koncertu zněly dost šíleně. Nastaly obavy, zda zvukař není hluchý a legenda George Clinton by si raději neměla užívat zaslouženého důchodu. Navíc další šok se dostavil při spatření Clintona samotného, který přišel o svou obchodní značku – pestrobarevné copánky. Naštěstí při písni Flashlight se zvuk ustálil a z poloviny zaplněná Lucerna si mohla naplno užívat funk, jaký v tuzemsku nikdo nehraje. Věčný hipík Clinton ve vývoji této hudby sehrál významnou roli především proto, že ji pojal jako nekonečný psychedelický jam bez striktních pravidel. Žádný setlist, žádné velké myšlenky, žádné intelektuálství. Prostě P-funk!

Parliment/Funkadelic předvedli cirkusovou show, kdy se na stagei postupně zjevovaly nové a nové osoby. Počítat je nemělo cenu, protože tolik kuliček ani žádné počítadlo nemá. U hlavního mikrofonu se střídali jak zpívající a rapující vokalisté, tak výtečné zpěvačky, a Clinton měl spíše roli principála nebo konferenciéra. Po celé tři hodiny se na scéně „něco“ dělo. Kostýmy jednotlivých členů byly jako vždy originální a každý měl svou funkci. Mezi vizuálně nejzajímavější osobnosti patřila spoře oděná zpěvačka Kim Manning, jež předvedla vzrušující taneční kreace na kolečkových bruslích, a hadí muž Sir Nose, který se na požádání dokázal zlomit v pase a pořád vlnil svým vypracovaným břichem. Každý, kdo se zjevil  na jevišti, se dočkal velkého aplausu.

c_george_clinton_267Mezi největší hity, které v Lucerně zazněly v podání Parliment/Funkadelic, patřily songy Flashlight, (Not Just) Knee Deep, Give Up The Funk (Tear The Roof Off The Sucker),  Bop Gun (One Nation) a hlavně přídavek Atomic Dog, při kterém většina přítomných skákala a byla naprosto v tranzu. V tu dobu už bylo v Lucerně nedýchatelno...

George Clinton
v roce 2011 nepřilákal tolik lidí, jako by se mu to podařilo dříve, přesto v Praze předvedl o to zdařilejší a delší show než před pár lety na festivalu Colours of Ostrava. Včera to byl nejlepší večírek neexistujícího fanclubu funku v Čechách, kdy se téměř každý znal s každým. Mír a láska ovládly Prahu. Taková malá revoluce, která se uskutečnila pod vedením Dr. Funkensteina a jeho funkové armády.

6/7
text: Daniel Maršalík, foto: Radovan Huleš

0,00