SLOVENSKÝ HIPHOP ZAÚTOČIL NA ABATON

Vydáno 30.12.2006 | autor: redakce

V pátek 27.5. se sály a zákoutí pražského Abatonu naplnily především slovenským hiphopem. Zlatým hřebem SLOVAK HIPHOP ATTACKU bylo vystoupení VECE, který pokřtil své album "Dobré ráno". Byl to však bez výhrad "dobrý večer"? Hodnotí náš redaktor Marek Pros.

SLOVENSKÝ HIPHOP ZAÚTOČIL NA ABATON SLOVENSKÝ HIPHOP ZAÚTOČIL NA ABATON

SLOVAK HIPHOP ATTACK Abaton, Praha, 27.5. Půl devátá odbyla a ochranka s důležitostí prezidenta republiky otevřela železná vrata, aby hrstka natěšenců konečně začala pozvolna naplňovat rozlehlé prostory. Lákadlem akce byla kromě tučného line-upu i importovaná borovička nebo venkovní gril, díky nimž si řada náctiletých hbitě zpestřovala čekání na Vece. Ale jak se záhy ukázalo, postupně se úmorné protahování programu proměnilo v čekání na Godota. Až po půlnoci se strojů ujala sedmičlenná eskadra, jejímiž třešničkami se okamžitě stala dvě půvabná stvoření. Baba Tinuš pozvolna dostávala do nálady ospalý dav melodickým mixem r´n´b a popu, a její nadmíru sympatická vokalistka Saša na sebe strhla pozornost neodolatelnými sexy tanečky, proti nimž byl Hříšný tanec pohádkou pro děti. Kolem jedné hodiny ranní byl čas udělat Tině „pápá“ a na řadu přišla H16. Velká slovenská naděje se s vystoupením poprala obstojně. Suverénní projev a chytlavé refrény poněkud hyzdily mladické hlásky MC´s a fakt, že člověk musel vyvinout enormní snahu, aby pochytil alespoň deset slov za minutu. Poté už nic nebránilo přivítání starého psa Vece, který se s opileckým úsměvem chopil „majku“. Těžko hádat nakolik se snažil dostát názvu svého alba Dobré ráno, ale startem vystoupení se mu hodně přiblížil. Výkop začal totiž ve dvě a.m. (!) Vychytávat masařky na Vecově projevu nebylo zrovna na pořadu večera, a proto se celý sál oddal rapování o světě „očima jednoho zkurveného Slováka“. I přes mírné výkyvy, jako zapomenutí textu asi ve dvou tracích, dokázal Vecko přenést na stage nadhled, pro který je tak milován. Ať už kultovní „Na horách“ nebo nostalgická „Atmo rytmo“, jednotlivé skladby stupňovaly frekvenci kývaní hlav do smrtelného tempa. A došlu i k takovému flashbacku, že se na pět minut na pódiu představilo duo Trosky. Retro jako vyšitý. O zábavu se celý večer za gramcema starali Orion, Trafik nebo AbdulRahman52. Konec dlouhý, všechno dlouhé. Mier.

0,00