U2 - The Best & The B-Sides Of 1990-2000

Vydáno 30.12.2006 | autor: redakce

Universal
30 trax / 145:49 min JAKO DVĚ zlaté kapky zdobí „býčí“ obraz minulé dekády pikadorů U2 nové písničky Electrical Storm a The Hands That Built America. Obě s brilantní gradací, v dech beroucím aranžmá, v tvůrčím drajvu jako vždy, druhá navíc co součást soundtracku k novému filmu Martina Scorseseho Gangs Of New York. Kriste, chce mi někdo naznačit, že tato skvostná hudební mašina ke svým vrcholům teprve spěje? Pak žádná slepá ulička v populární muzice neexistuje.

U2 - The Best & The B-Sides Of 1990-2000 U2 - The Best & The B-Sides Of 1990-2000

Včetně obou nejnovějších odlitků z nosného claimu těchto hledačů, prospektorů, prudičů i bláznů, plných třicet písní, rozdělených do bloků The Best Of 1990-2000 (se záchytnými „lemy“ alb Achtung Baby a All That You Can’t Leave Behind) a B-Sides (ze stejného období), v tradici zevrubného postižení různých uměleckých období neměnné čtveřice Bono-The Edge-Mullen-Clayton. Zvláště béčka singlů a různé mixy jsou vždy atraktivním zpestřením kompilací, v případě této kapely to platí dvojnásob, stejně jako zařazení znamenité Hold Me Thrill Me Kiss Me Kill Me z „dvojky“ Batmana – zážitek z komplexního menu dosahuje vrcholu. Zbývá jen rozkrývat různé a přesto pořád jakoby stejné polohy kapely, která od dob Miss Sarajevo či Stuck In A Moment graciézně přešla po mostě k Beautiful Day či Staring At The Sun, aniž by za sebou cokoli spálila. Další dokument o výlučnosti jedné irské čtveřice, která předběhla dobu, kdykoli se čehokoli dotkla.
Kam šlápla, roste dodnes tráva. Zelená jako ta vlajka, kterou pan Vox tak často mění za všesvětovou. Nepolitická nádhera politiků, na něž se nedá hněvat. Jejich muzika totiž opravdu zachraňuje svět.
Jan Petričko

0,00