LIVE: George Michael zpíval o sňatcích gayů a svém expříteli

Vydáno 15.11.2011 | autor: redakce

George Michael už si nejspíš pořídil lítačku na pražské metro, jelikož je tu letos už po třetí. Po úvodním koncertu k turné ve Státní opeře a natáčení videoklipu tamtéž se ještě jednou vrátil do O2 Areny.

LIVE: George Michael zpíval o sňatcích gayů a svém expříteli LIVE: George Michael zpíval o sňatcích gayů a svém expříteli

sand4025GEORGE MICHAEL
14. 11. 2011
O2 Aréna, Praha

S mírně pozměněným setlistem, Českým národním symfonickým orchestrem a slunečními brýlemi opět předvedl vynikající show, působivé vizuály a dokonalou souhru s orchestrem.

Scéna byla oproti Opeře více opulentní a ani tentokrát nezazněly největší hity, ale převážně  nesinglový repertoár. Přibyla píseň Idol od Eltona Johna, nebo The Recluse od britského rappera Plan B.

Jelikož se George Michael chystá vydat album o svém coming outu a Naomi Campbell už mu v klipu nejspíš hrát nebude, nazpíval tak píseň Cowboys And Angels.  Na obdobné téma zazněl i song Going To A Town od Rufuse Wainwrighta s textem Tell me, do you really think you go to hell for having loved?...I'm so tired of America“, který pojednává o sňatcích gayů.

Po songu Going To A Town to orchestr neuvěřitelně rozbalil, v rychlejším tempu zahrál Brother Can You Spare A Dime od Binga Crosbyho a následovala přestávka. Přestávka v O2 Areně znamená, že tak akorát stihnete prodrat se davem, vyjít ze sálu, típnout právě zapálenou cigaretu a už se derete zpátky, popřípadě couráte přes lidi ještě po začátku další části koncertu.

sand3971Druhá půlka byla opět svižnější a zazněly převážně coververze, Love Is A Loosing Game od Amy Winehouse, Russian Roulette od Rihanny nebo závěrečná Feelin' Good od Niny Simone, kde se burleska Dita Von Teese slastně topila v šampaňském.  Where I Hope You Are, pro  kterou se nedávno v pražské Státní opeře natáčel videoklip, je věnovaná Georgově bývalému příteli Kennymu, který musí během turné pořádně škytat, jelikož ho George pokaždé zmíní. V projekcích u  John & Elvis Are Dead George oslavoval osobnosti, které změnily svět,  u Roxanne běžel na pozadí známý klip, který monitoruje nejstarší povolání na světě v amsterodamské vyhlášené čtvrti.

Po bouřlivém potlesku nám George se svými doprovodnými zpěváky zazpívali několik gospelů, kterými se před koncertem rozezpívávají a následovala medley Amazing, I'm Your Man od Wham a  očekávané Freedom. Na přídavky se lidi zvedli ze židlí a šli tančit přímo pod pódium, a vytleskali si poslední I Remember You s doprovodem harfy, a outrem symfonického orchestru. Za zády orchestru běžely závěrečné titulky, které ohlásily definitivní konec vystoupení. Představení  tentokrát nebylo tak intimní jako v opeře, ubylo monologů mezi písněmi, ale přidalo na intenzitě. Jen málo současných zpěváků zvládne utáhnout celou show jen s orchestrem, v malých i velkých halách, a George Michael mezi ně rozhodně patří.

text: Tereza Vavroušková, foto: archiv

0,00