V pražském klubu Hard Rock Café koncem dubna tohoto roku poprvé Debbi s kapelou předvedla program k debutové desce Touch The Sun, včera naopak svou letošní koncertní nadílku zakončila, tentokrát v klubu Roxy. A jakou cestu za ten půl rok urazila?
DEBBI
24. 11. 2011
Roxy, Praha
Na nástup kapely čekali především ti nejodvážnější v krátkých rukávech jak na smilování. V klubu Roxy se totiž rozhodli šetřit na topení a doufat, že publikum se zahřeje dotyky slunečních paprsků ať již z pódia, či z nápoje generálního partnera celé tour. Oboje se ale povedlo jen částečně. Na rozdíl od dubnového koncertu, kam dorazili především Debbiini vrstevníci, do Roxy se vydala i úplně jiná sorta lidí. Ze dvou třetin naplněný klub se tak postupně rozdělil na první čtyři řady skalních fanoušků, jež sem tam vlastní tanec před pódiem nějakým tím teplem naplnil, a na zbytek klubu, kterému nedělal problém zabřednout do hovoru i při těch nejtišších skladbách. Chvílemi to tak vypadalo, že nejde o koncert, ale večírek onoho generálního partnera (jeho hostesky neváhali i během písní obcházet dav a prodávat a prodávat). Bohužel k tomuto pocitu přispěli i sami účinkující.
Setlist, jak bylo slíbeno, se sestával jak z písní z debutové desky, tak z coververzí písní, které dříve či později mělo ve své rotaci rádio, které bylo dalším z partnerů akce. Což zní poměrně logicky -
Debbi má za sebou první desku, tudíž hodinu a půl dlouhý koncert je třeba něčím zaplnit. Jenomže na to zazpívat písně, které nazpívali
Freddie Mercury, Macy Gray, Leonard Cohen, Cee Lo Green či
Amy Winehouse - to už musí mít člověk pořádný kus odvahy a sebevědomí. Ale především charismatu - a toho se
Debbi pořád ještě nedostává.
Celá pódiová prezentace totiž pořád působí, jako by si tatík
Martin Ledvina vyrazil se svými dětmi předvést, co se jim povedlo ve volných chvílích nacvičit. Model basa + bicí hraje jednoduchý groove, klávesy melodii a kytara občas něco zasóluje, či přidá cool efektový zvuk se až nebezpečně často opakoval a právě na coververzích bylo nejvíc znát, jak se místo úcty k autorům původních skladeb stávaly výplní večera. Tohle ale není talentová soutěž, tohle má být profilový koncert zpěvačky, jež letos získala cenu Anděl za skladbu roku!
Už v dubnu v Hard Rock Café jsem si nepřipadal, jak na koncertě
Debbi, ale na
Martin Ledvina bandu a tento trend se za půl roku nijak nezměnil. Debbi rozhodně má zajímavou a ojedinělou barvu hlasu, na pódiu ale pořád nepůsobí jako doma, na rozdíl třeba od jejího klávesisty
Ahmada Hedara, jehož práce s publikem je daleko přirozenější a nenucená, byť čtyř akordový song od
The Axis Of Awsome již zná téměř každý a působí tak mírně vyčpěle. Srovnáme-li jej ale s dětskou písní
Mein Kleiner Gruner Kaktus, jíž si s
Debbi přišla na pódium zazpívat i její sestra Jacqueline, pořád z toho vychází lépe. Onen bonus z debutového CD, který jak na desce tak na živo má být vtipnou vložkou, když se "jen" odzpívá, vůbec vtipně nevyzní, ba naopak.
Síla a příslib do budoucna se tak ukázal až v samotném závěru koncertu při prvním přídavku, kdy do naprostého ticha zazněly pouze vokály Martina, Debbi, Ahmada a basačky Hanky. Byť v autorské skladbě, najednou měl člověk pocit, že poslouchá Spirituál Kvintet jednadvacátého století a konečně něco, co se dalo brát za unikum hodné pozornosti. Něco, kvůli čemu si člověk mohl říct, že to nebyl úplně ztracený večer.
Má-li mít projekt
Debbi do budoucna nějakou šanci na svůj vlastní rozvoj, musí se stejnojmennou zpěvačkou někdo začít pracovat, aby si daleko víc přisvojila pódium a kapela samotná bude muset zaexperimentovat s nástroji. Přinést si každý vlastní a doufat, že dohromady snad utvoří nějaký výsledný zvuk, totiž dnes už ku spokojenosti různorodého publika nestačí.
Setlist:
La La, Igloo, Feel, This Is It, Valerie, Tell Me, I Try, Meine Kleiner Gruner Kaktus, 4 Chords Song, Someone Like You, Možná se mi zdáš, Don't Stop Me Now, How Can I, Spočítej, Paris, Touch The Sun, Fuck You Encore: Outro, Hallelujah
text: Viktor Mašát, foto: Stanislav Novotný