LIVE: Debbi se na pražském koncertě ještě slunce nedotkla

Vydáno 25.11.2011 | autor: redakce

V pražském klubu Hard Rock Café koncem dubna tohoto roku poprvé Debbi s kapelou předvedla program k debutové desce Touch The Sun, včera naopak svou letošní koncertní nadílku zakončila, tentokrát v klubu Roxy. A jakou cestu za ten půl rok urazila?

LIVE: Debbi se na pražském koncertě ještě slunce nedotkla LIVE: Debbi se na pražském koncertě ještě slunce nedotkla

debbi_v_roxy 37DEBBI
24. 11. 2011
Roxy, Praha

Na nástup kapely čekali především ti nejodvážnější v krátkých rukávech jak na smilování. V klubu Roxy se totiž rozhodli šetřit na topení a doufat, že publikum se zahřeje dotyky slunečních paprsků ať již z pódia, či z nápoje generálního partnera celé tour. Oboje se ale povedlo jen částečně. Na rozdíl od dubnového koncertu, kam dorazili především Debbiini vrstevníci, do Roxy se vydala i úplně jiná sorta lidí. Ze dvou třetin naplněný klub se tak postupně rozdělil na první čtyři řady skalních fanoušků, jež sem tam vlastní tanec před pódiem nějakým tím teplem naplnil, a na zbytek klubu, kterému nedělal problém zabřednout do hovoru i při těch nejtišších skladbách. Chvílemi to tak vypadalo, že nejde o koncert, ale večírek onoho generálního partnera (jeho hostesky neváhali i během písní obcházet dav a prodávat a prodávat). Bohužel k tomuto pocitu přispěli i sami účinkující.

Setlist, jak bylo slíbeno, se sestával jak z písní z debutové desky, tak z coververzí písní, které dříve či později mělo ve své rotaci rádio, které bylo dalším z partnerů akce. Což zní poměrně logicky - Debbi má za sebou první desku, tudíž hodinu a půl dlouhý koncert je třeba něčím zaplnit. Jenomže na to zazpívat písně, které nazpívali Freddie Mercury, Macy Gray, Leonard Cohen, Cee Lo Green či Amy Winehouse - to už musí mít člověk pořádný kus odvahy a sebevědomí. Ale především charismatu - a toho se Debbi pořád ještě nedostává.

debbi_v_roxy 40Celá pódiová prezentace totiž pořád působí, jako by si tatík Martin Ledvina vyrazil se svými dětmi předvést, co se jim povedlo ve volných chvílích nacvičit. Model basa + bicí hraje jednoduchý groove, klávesy melodii a kytara občas něco zasóluje, či přidá cool efektový zvuk se až nebezpečně často opakoval a právě na coververzích bylo nejvíc znát, jak se místo úcty k autorům původních skladeb stávaly výplní večera. Tohle ale není talentová soutěž, tohle má být profilový koncert zpěvačky, jež letos získala cenu Anděl za skladbu roku!

Už v dubnu v Hard Rock Café jsem si nepřipadal, jak na koncertě Debbi, ale na Martin Ledvina bandu a tento trend se za půl roku nijak nezměnil. Debbi rozhodně má zajímavou a ojedinělou barvu hlasu, na pódiu ale pořád nepůsobí jako doma, na rozdíl třeba od jejího klávesisty Ahmada Hedara, jehož práce s publikem je daleko přirozenější a nenucená, byť čtyř akordový song od The Axis Of Awsome již zná téměř každý a působí tak mírně vyčpěle. Srovnáme-li jej ale s dětskou písní Mein Kleiner Gruner Kaktus, jíž si s Debbi přišla na pódium zazpívat i její sestra Jacqueline, pořád z toho vychází lépe. Onen bonus z debutového CD, který jak na desce tak na živo má být vtipnou vložkou, když se "jen" odzpívá, vůbec vtipně nevyzní, ba naopak.

debbi_v_roxy 41Síla a příslib do budoucna se tak ukázal až v samotném závěru koncertu při prvním přídavku, kdy do naprostého ticha zazněly pouze vokály Martina, Debbi, Ahmada a basačky Hanky. Byť v autorské skladbě, najednou měl člověk pocit, že poslouchá Spirituál Kvintet jednadvacátého století a konečně něco, co se dalo brát za unikum hodné pozornosti. Něco, kvůli čemu si člověk mohl říct, že to nebyl úplně ztracený večer.

Má-li mít projekt Debbi do budoucna nějakou šanci na svůj vlastní rozvoj, musí se stejnojmennou zpěvačkou někdo začít pracovat, aby si daleko víc přisvojila pódium a kapela samotná bude muset zaexperimentovat s nástroji. Přinést si každý vlastní a doufat, že dohromady snad utvoří nějaký výsledný zvuk, totiž dnes už ku spokojenosti různorodého publika nestačí.

Setlist: La La, Igloo, Feel, This Is It, Valerie, Tell Me, I Try, Meine Kleiner Gruner Kaktus, 4 Chords Song, Someone Like You, Možná se mi zdáš, Don't Stop Me Now, How Can I, Spočítej, Paris, Touch The Sun, Fuck You Encore: Outro, Hallelujah

text: Viktor Mašát, foto: Stanislav Novotný

0,00