SOFA SURFERS LIVE

Vydáno 30.12.2006 | autor: redakce

Našeho redaktora Tomáše Nawara koncert vídeňských Sofa Surfers v Akropoli nadchl. O tom, jak se na konci večera nejen v jeho tváři zračila "maximální spokojenost" si přečtěte v jeho recenzi. A pokud jste taktéž odcházeli okuzleni, přidejte své dojmy!

SOFA SURFERS LIVE SOFA SURFERS LIVE

Sofa Surfers
Support: Mauracher
16. březen 2006
Palác Akropolis, Praha

Ve čtvrtek večer se vyplatilo přijít včas, protože podle mého velitelského času začali předskokani Mauracher hrát přesně podle plánu a jak jsem zjistil později, byla by škoda nechat si jejich vystoupení ujít. Tahle parta od našich jižních sousedů nabídla kolekci velmi příjemných kytarových písní, deklamovaných hezkou zpěvačkou s příjemným hlasem. U kytarovek není zvykem, aby mne jako ostříleného posluchače zaujala každá odehraná skladba, o to více Mauracher překvapilže to pro ně neplatí. Kde se proboha naučili dělat kytarovou muziku tak neotřelým způsobem, to je mi záhadou. Svou roli jistě hrály decentní elektronické aranže, i když plně podřízené hlavním tématům písní. Mauracher nasadili laďku vysoko a věřím, že by si zasloužili samostatný koncert. Doufám tedy, že až si můj článek přečtou tuzemští promotéři, začnou uvažovat o této kapele jako o položce pravidelně vyplňující programy našich klubů. :)

Po Mauracher se na pódiu nenápadně objevili Sofa Surfers a lekce špičkového triphopu s přesahy do mnoha dalších stylů mohla začít. Úvod patřil starší tvorbě, dalo by se říct té, která je postavena na elektronických motivech s repetetivním beatem ve středním tempu. Přesně tak by se dala popsat i jedna z největších hitovek kapely, See The Light z alba Encounters, která rozezněla divadelní sál Akropolis hned po úvodní skladbě. Sofa Surfers mají na kontě 4 alba plus jedno remixové, přičemž si nelze nevšimnout, že kapela se desku od desky vyvíjí. Jsem rád, že toto bylo poznat i na koncertě, kde se nejnovější skladby dostaly ke slovu až ve střední části jejich vystoupení.

Sofa Surfers se v současnosti věnují hledání nových forem a nápadů v muzice, která si vystačí s kytarou, basou a bicími, takže u nových skladeb téměř neuslyšíte krásu temných elektronických šepotů a ozvěn tolik typických pro rannou tvorbu. Kapela však disponuje dostatečným tvůrčím potenciálem natolik, že i s tímto minimem vyjadřovacích prostředků dokáže vykouzlit zajímavé skladby, které se dají jen stěží přirovnat k něčemu dříve slyšenému. Publikum bylo natolik na výši, že pochopilo výjimečnost jejich vystoupení a výkon kapely dokázalo patřičně ocenit. Za zmínku také stojí výkon zpěváka Mani Obeyi, který dodává muzice Sofa Surfers exotickou příchuť mixlou emocionálním vodítkem navádějícím posluchače do mlžných krajů melancholie.

Další složkou, silně působící na emoce, je videoprojekce, která fungovala v plném interaktivním vztahu k jejich výkonu na pódiu. Výjimečnost tohoto hudebního večera by se dala doložit i faktem, že Sofa Surfers přidávali hned dvakrát a po definitivním odchodu kapely byla ve tvářích všech zúčastněných dobře čitelná maximální spokojenost.

Tomáš Nawar

0,00