RECENZE: Charlie Straight zpomalili srdeční tep i nové album

Vydáno 06.03.2012 | autor: redakce

Ne, od Charlie Straight se zřejmě špatné desky nedočkáte. Třinecká parta následuje zvuk britských kytarovek a daří se jí to nadmíru dobře. Dokazují to i na novince Someone With a Slow Heartbeat, u níž už název evokuje, že kluci tak trochu ubrali na tempu.

RECENZE: Charlie Straight zpomalili srdeční tep i nové album RECENZE: Charlie Straight zpomalili srdeční tep i nové album

chsPři prvních taktech otvíracího songu How Do You Like My Earrings mě napadla pouze jediná myšlenka – nespustil mi náhodou přehrávač místo Charlie Straight The Strokes? Po ujištění, že tomu tak není, už nic nebránilo v poslechu. Poprvé, podruhé... Popáté. Someone With a Slow Heartbeat není rychlokvaškovou deskou, která vás na první poslech možná omámí, ale když sundáte z uší růžové klapky, zjistíte, že šlo pouze o laciné pozlátko, které se po pár přehráních snadno ošoupalo.

Someone With a Slow Heartbeat si žádá pozornost. Možná vás nevtáhne do děje hned napoprvé, určitě ale zapříčiní touhu pátrat, co je na ní vlastně tak fajn. Stejně tak, jako touhu najít na ní pořádný hit, který se vám zaryje pod kůži. Ten ale album postrádá. Deska je i přes rozmanitost hudebních vlivů skvěle kompaktní a klouže vám do hlavy, jak kdybyste měli sluchovod vystlaný sametem, ke konci se vám ale může stát, že si trochu „klimbnete“ a najednou tu není nic, co by vás z mikrospánku probralo.

Na druhou stranu... Proč ne? Posluchač alespoň není striktně jako ovce tlačen do něčeho, co mu ze všech stran všichni podsouvají, což vede jen k tomu, že se mu hit zprotiví. Na téhle desce má právo svobodného výběru. Bude songem jeho srdce melancholický singl Coco? Až téměř country Dear Jack & Stacey? Jímavá Someone With a Slow Heartbeat? Uspávací Stuck In A Mud? Závěrečná dramatická Institutions Of The World? Všechny dohromady? Nebo na každý pracovní den v týdnu jedna? Je to jen na vás.

Možná tato recenze působí poněkud rozpačitě, jakoby vlastně nevěděla, na jakou stranu se přiklonit. Podobně se ale dá vnímat i album Someone With a Slow Heartbeat, které stojí rozkročeno mezi starým rozverným zvukem tehdy ještě téměř pubertálních Charlie Straight a desky She’s A Good Swimmer a novou snahou ukázat, že mezitím už dospěli a jejich srdeční tep se skutečně zklidnil. Je na vás rozhodnout se, která tvář je vám sympatičtější, ale mezitím není vyloučené, že se stejně jako já chvíli nebudete potácet mezi oběma póly. No co, hlavně, že není nuda.

Charlie Straight třeba neoplývají originalitou v konkurenci zahraničních kapel, ale tady jsme v Čechách. Pokud to mají být právě oni, kdo ukáže českému konzumnímu posluchačovi, že žebříčky hitparád mohou existovat bez Michala Davida, Eddie Stoilow nebo Nightwork a přivede ho na osvícenější cestu, nemám námitek. Jestli takhle vypadá komerční mainstream blízké budoucnosti, bude se nám tu určitě dýchat lépe.

BEST TRAX:
Someone With A Slow Heartbeat, Too Many Knives, Dear Jack & Stacey
ZKUS TAKÉ: The Strokes – Is This It, Roe Deer – Lollipop, Charlie Straight – She’s A Good Swimmer