LIVE: Dub FX dokázal i v Sasazu vykouzlit atmosféru pro jeho freestyle z ulice

Vydáno 10.06.2012 | autor: redakce

Benjamin Stanford aka Dub FX se vrátil do Prahy po loňském beznadějně vyprodaném koncertě v Roxy. Tehdy nemohla kvůli nemoci přijet jeho přítelkyně Flower Fairy, která si nyní o to víc užila sobotní koncert a na pódiu řádila ostošest.

LIVE: Dub FX dokázal i v Sasazu vykouzlit atmosféru pro jeho freestyle z ulice LIVE: Dub FX dokázal i v Sasazu vykouzlit atmosféru pro jeho freestyle z ulice

01_dubfxDUB FX,
SASAZU, PRAHA
9.6. 2012

Pražské Sasazu není zrovna místo, kde byste koncert Dub FXe uvítali. Fanoušci o Dubovi vědí, že  je obyčejný kluk, který měl sakra štěstí, když si ho na ulici všimli ti správní lidé, jež jeho talent náležitě využili a prodali. Proto se našlo pár jedinců, kteří remcali a koncert už jen kvůli místu konání odpískali. Srdcaři se na tyhle věci vykašlali, vyplázli pětikilo a šli se bavit.

Sobotní program odstartoval DJ Ghonzales, jehož set se výborně hodil před hlavní hvězdu večera, za což mu Dub FX hned po příchodu na podium také náležitě poděkoval.

Vlastně ještě než si stihnul Ghonzales schovat všechny svoje desky a notebook, už se zpoza rohu vyšvihnul nahoru Dub a Flower Fairy, kteří už se očividně nemohli dočkat. DJský pultík tedy zůstal na místě a oba dva se vměstnali do prostoru, který měl do šířky cca dva metry. Pódium tak vypadalo trošku nepatřičně, ale přitom přesně v Dubově stylu - žádné velké přestavby, žádná velkolepá světla nebo projekce. Několikrát během koncertu navíc požádal Dub o ztlumení světel. A fotografové si mohli zanadávat…

06_dubfxHned po prvních pár písních si Dub FX postěžoval na předchozí štaci a vysekl jednu z mnoha poklon, kterých se pražskému publiku ten večer dostalo. Flower Fairy se po celou dobu nehnula z podia. To byla někdy trochu škoda, protože u některých (obvykle pomalejších) písní postavených jen na Dubově zpěvu její nadšené hopsání a gesta pořádně rušila. Vše ale okamžitě napravila, jen co vzala do ruky mikrofon. Co se týče freestyle zpěvu, svému klukovi se dokáže maximálně vyrovnat a její permanentní poskakování a perfektní zpěv bez sebemenšího náznaku zadýchání si zaslouží pochvalu.

V poslední třetině setu přišel Dubovi na pomoc MC (a při afterparty taky DJ) CAde, který s ním vystoupil také loni v Roxy. Flower Fairy si od něj vzala foťák a začala celý koncert natáčet. Pánům to šlo náramně, jeden hecoval druhého a energie se jim vracela jako bumerang z publika. MC šel za chvíli zase na střídačku a opět se vrátila Flower Fairy, přišla ještě zrychlená verze hitu Love Someone. To už se Flower Fairy s omluvným gestem otáčela směrem k CAdemu, který měl rozjet afterpárty. Začalo se totiž pár minut před jedenáctou a Dub nevykazoval nejmenší známky, že by se mu už chtělo domů (respektive do hotelu) ani v půl jedné. Ke konci setu si ještě neodpustil legrácku od Harry Belafonteho - Bannana Boat Song.

Dub FX ještě hodil k dobru přídavek a slíbil, že se určitě brzy vrátí, protože jsme "fucking awesome".

text: Kateřina Nováková, foto: Martin Babic

0,00