RECENZE: Saga je na albu 20:20 i po 35 letech stále při síle

Vydáno 13.06.2012 | autor: redakce

Pětatřicátá sezóna existence je pro rockery Saga především ve znamení návratu zakládajícího člena Michaela Sadlera k mikrofonu, kde poslední sedminu života kapely absentoval. V těsném závěsu se na žebříčku interních událostí kanadského kvinteta nachází album s pořadovým číslem 20.

RECENZE: Saga je na albu 20:20 i po 35 letech stále při síle RECENZE: Saga je na albu 20:20 i po 35 letech stále při síle

sagaSAGA
20:20
Edel / earMUSIC / Mystic Production
10 trax / 48:14 min

Scénář téhle ságy se oproti předchozím dílům příliš nezměnil. Na pozadí precizně propracovaných aranží, v nichž se nástroje svůdně proplétají i znenadání rozsvěcují nové barvy, soupeří kytara Iana Crichtona s Gilmourovými klávesami o sólovou pozornost, ovšem vynikajícími výkony se prezentuje celý spolek. Takhle to má vypadat, když je stále ještě hudba ve své prapůvodní podstatě o krok vepředu před všemožnými podružnými marketingovými kulišárnami. Síla Sagy tkví i v podpůrných sborech, které nenechají Sadlera na holičkách ani v tak silné melodii, jako je Anywhere You Wanna Go. Ostatně vyloženě nudnou a zbytečnou skladbu zde – již vzhledem k výše jmenovaným atributům – nenajdete, což rozhodně na současné hudební scéně není pravidlem a tudíž čest výjimkám. Navíc Spin It Again přímo uzemňuje dravostí kytarového riffu a pádnou obranou před případným nařčením z úbytku dechu je rovněž energií sršící One Of These Days. Ne, Saga je opravdu stále při síle.

S progresí už to sice není tak žhavé jako kdysi, nicméně vzniklo album plné poctivé muziky, která nemá zapotřebí násilně stíhat moderní trendy, samolibě se předvádět, či dokonce se snažit převracet svět. Prostě dospělácký rock, který staví na jasně definovaných hodnotách a „jen" se fajn poslouchá.

text: Daniel Folprecht

5/7

0,00