EXKLUZIVNĚ: Toxique a Charlie Straight bavili Londýn

Vydáno 28.07.2012 | autor: redakce

Den D nastal, hlavní město Spojeného království včera zažilo ostrý start velkého sportovního svátku. Také Český dům v Islingtonu otevřel brány svého pozoruhodného sídla. Před velkoprojekcí slavnostního zahájení poutaly pozornost našich i britských fanoušků koncerty Toxique a Charlie Straight.

EXKLUZIVNĚ: Toxique a Charlie Straight bavili Londýn EXKLUZIVNĚ: Toxique a Charlie Straight bavili Londýn

Veletržní komplex Business Design Center s kapacitou pro 2.500 lidí, ležící na Upper Street v severozápadním Londýně, se po dobu olympiády proměnil na reprezentativní Czech House. Takhle vypadal těsně před otevřením, ale v pátek hned po poledním oficiálním openingu se začal rychle zaplňovat. Návštěvníci nejvíc okupovali dlouhé bary s plzeňským pivem, všudypřítomné internetové lounge, Czech Gallery Restaurant a pochopitelně přední prostor lemovaným dlouhým pódiem a vysílacím studiem České televize.

1a

Jak už to na akcích reprezentujících Česko na významných podnicích často bývá, dramaturgie byla svěřena týmu Michala Cabana. Ten měl před dvěma lety na starost třeba program naší expozice na Světové výstavě EXPO v Šanghaji, kde hráli kromě jiných právě i Toxique, ozdoba pátečního dění v Czech house.

2a

Open space Českého domu není co do akustiky zrovna ideální, což se potvrdilo při zvukovkách. Charlie Straight šli tak trochu z extrému do extrému – po open airu v Highbury Fields, kde se museli vtěsnat na malou stage, jim teď patřilo obří jeviště, kam by se vešli i Alexandrovci... Také tentokrát Albert Černý po třetím songu vtrhl mezi fanoušky a následně přední řady sedících vyzval, aby vstali. Křesla okamžitě zmizela a od té chvíle se pod pódiem vytvořil regulérní rockový kotel.

3a

Třinecká parta nás bavila dobrou hodinu, odehrála asi 11 písní. Finále obstarala stejně jako den předtím Upside Down, jejíž text si Albert si spontánně upravil na „Upside down, When you’re in London town“. Nějakým zázrakem (nebo spíš díky zvukaři Charlie Straight) se z beden linul krystalicky čistý sound a kromě krátkého výpadku mikrofonu na samém začátku neměl koncert chybu.

4a

Toxique, pražská pětka kolem excentrické Kláry Vytiskové dorazila do Londýna časně ráno. Bez možnosti pořádného spánku a po průtazích s ubytování v Camdenu sice pánové a dáma neměli moc času na oddych, ovšem na koncertním výkonu to rozhodně nebylo znát. Klára se během show ani na moment nezastavila a taneční kusy z březnového alba Tips For Grown Up Kids, včetně nejčerstvějšího singlu Turn Me Up, rozpumpovaly stále početnější audienci – těsně před songem Is This Love? si zpěvačka stáhla šortky, asi aby se jí pařilo ještě líp :) Finále hodinového setu o patnácti písních obstarala starší hitovka eBay. Škoda, že už nezbyl čas na přídavek, protože právě začínal přenos České televize. Mimochodem, vstupy ČT do programu jsou stále častější a den poté dokonce přeťali třetí, poslední londýnskou show Charlie Straight.

5a 6a

Zajímavé animace, promítané na obří ploše za pódiem, sice jely už odpoledne, ale vynikly až po setmění. Největší pozornost poutaly projekce SPAMu, režírované Vladimírem 518. Kolem osmé večerní už Český dům praskal ve švech, všichni netrpělivě očekávali přenos slavnostního zahájení. Plno tu bylo až do půlnoci, kdy si hrdí Britové, sledující úchvatný zahajovací ceremoniál, sborově zazpívali s Paulem McCartneym Hey Jude.

7a

Podívejte se na celý koncertní program Českého domu v Londýně.

Text: Jarda Hudec, foto Jiří Maršal, Kateřina Kvardová