RECENZE: Kosheen (ne)prošli na Independence reinkarnací

Vydáno 12.10.2012 | autor: redakce

Byla léta, kdy britské Kosheen nešlo aspoň jednou ročně nepotkat na některém z domácích festivalů. Avšak v poslední době o nich příliš slyšet nebylo a na čtvrtou desku si fanoušci museli počkat dlouhých pět let. Aktuální počin Independence, to je koktejl elektroniky britské hudební základny s osvědčeným vokálem, temné beaty i diskotéka.

RECENZE: Kosheen (ne)prošli na Independence reinkarnací RECENZE: Kosheen (ne)prošli na Independence reinkarnací

kosheen-independenceKOSHEEN
Independence
EMI
15 trax / 63:49

Některé songy fanoušci tria Sian Evans, Markee Substance a Darren Decoderznali znali už předloňska z koncertů. Album totiž mělo původně vyjít již v roce 2011, ale aby bylo zárukou maximální "Nezávislosti", založila kapela vlastní label a vydala si je pod hlavičkou Kosheen Recordings.

Independence začíná poněkud zlověstně, což ale není vůbec na škodu. Bublavé intro skladby Addict vygraduje v podkladu do takové výhružnosti, až vás donutí vyhlédnout z okna, zda-li se neblíží přinejmenším invaze mimozemské civilizace. A nakonec jste rádi, když uslyšíte jen chlácholivý vokál Evans. Ve třetině skladby dojde naprosto nečekaně ke změně nálady - najednou jste na diskotéce, ale přesto pořád tušíte známý chmurný podklad, ke kterému se v závěru skladba vrací.

Tímto způsobem se na albu balancuje často. V další skladbě Get a New One jsme naopak na elektro párty hned od začátku a také až do konce, stejně jako další taneční věci Dependency. Taková Tightly se zase nese v duchu tanečního popu. O něco temnější je futuristická Bella Dona. Manic je pomalejší skladba, zvukově plynoucí do širých vod dubstepu, na ni pak navazuje tvrdší, čistě instrumentální Zone 8. Drum and basový Mannequin odkazuje kousek do minulosti na nejslavnější hity, například Hide U či Empty Skies.

Album obsahuje také dva mixy: Something New Visionz mix a You Don't Own Me Dungeon mix, oba též hodně ovlivněné dubstepem, se slabou účastí vokální složky. Enter disponuje minimalistickým elektronickým podkladem a éterickým vokálem Sian Evans. Vítaným zpestřením alba je kytarová, až folkově znějící skladba Fit for a King, za ni je vřazena naopak celkem nevýrazná Waste. A když vám na začátku finálního songu Spies oznámí že "máte nesprávná data", zbystříte, co že se vám to českého vmotalo do playlistu.

Suma sumárum, Kosheen si nasadili u Addict, tedy hned na začátku tracklistu, laťku příliš vysoko a zbytek Independence je (až na výjimky) poměrně nevýrazný, hodící se velice dobře na večer do kavárny/baru. Snad jejich hudba nebude do budoucna spět k tomu, aby byla "prázdná a beztvará", jak zazní na konci Spies. Největší devizou alba je tak symbióza hudby se zpěvem Sian a temněji laděné skladby.

BEST TRAX:
Addict, Mannequin, Enter, Fit for a King
ZKUS TAKY: Monika Načeva & Tim Wright - The Sick Rose, Björk - Biophilia Remix Series