RECENZE: Steve Harris si odskočil od Iron Maiden. Neohromil

Vydáno 21.10.2012 | autor: redakce

Téma sólového alba baskytaristy, stěžejního autora a šéfa Iron Maiden Steva Harrise viselo ve vzduchu už pár let. Dalo se předpokládat, že u chlapa takového formátu nehrozí, že by vydal laciný klon svého celoživotního působiště. Jakým směrem se však od rukopisu domovské kapely odkloní?

RECENZE: Steve Harris si odskočil od Iron Maiden. Neohromil RECENZE: Steve Harris si odskočil od Iron Maiden. Neohromil

steve harris british lion metalharemSTEVE HARRIS
British Lion
EMI
10 trax / 52:12 min

Již název desky konzervativní evokací napovídá, že půjde o dostatečně důstojný tradicionalistický výlet, na jaký vás jen může šestapadesátiletá metalová ikona pozvat. Žádné extravagantní experimenty, spíš moderní pojetí staré dobré rockové klasiky. Nahrávka vychází z heavy rockových mravů, leč oproti Stevově jasně nalinkované domovské kapele nabízí mnohem variabilnější materiál s četnými změnami temp. Nebrání se dlouhé pasáži vystavěné pouze na vokálu v doprovodu akustické kytary, uzavírající jinak hutnou Lost Worlds, ani samplovaným smyčcům a klavíru v komorní The Lesson. K převážně pochmurnému vyznění přispívá i uplakaný pěvecký projev Richarda Taylora. Harris už spolupracoval s podstatně lepšími borci.

Duch Maidenů se nesměle přihlásil jen v Us Against The World, což však znamená spíš pozitivum, než chybu. Trochu zarážející však je, že autor tolika metalových hitů na debutu pod vlastním jménem poskládal sice vyrovnanou, ovšem nikterak ohromující a výjimečnou kolekci skladeb. Prostě "jen dobrých" skladeb, jakých už svět slyšel nespočet. Ostatně ani jedna z písní není Harrisovým výhradním dílem, nejčastěji se spolupodíleli zpěvák Richard Taylor a kytarista David Hawkins.

Harrisův vliv je nejvýraznější v lahodných partech basové kytary, na něž je ve výsledném zvuku chvályhodně kladen akcent. Nazývat British Lion Stevovým sólovým albem je tedy značně nepřesné a zavádějící. Spíš svým jménem zaštítil projekt hudebních přátel, který by bez jeho účasti sotva vzbudil tolik pozornosti.

BEST TRAX: This Is My God, Karma Killer, A World Without Heaven
ZKUS TAKY: Paul Di'Anno - Nomad, Blaze Bayley - Promise & Terror, Bruce Dickinson - Accident Of Birth

text: Daniel Folprecht