RECENZE: Mika i do třetice zůstává milým mladíkem

Britský zpěvák Mika se po třech letech pochlubil novou nahrávkou The Origin of Love. Jak je jeho zvykem, ukazuje se na ní jako nevšední osobnost s charakteristickým falzetem.

RECENZE: Mika i do třetice zůstává milým mladíkem RECENZE: Mika i do třetice zůstává milým mladíkem

mika-the-origin-of-loveMIKA
The Origin of Love
Universal
13 trax / 49:18

Mika, celým jménem Michael Holbrook Penniman, je pro českého posluchače interpretem poměrně novým a stále pořádně neobjeveným. Zpěvák s libanonsko-americkými kořeny do Česka prorazil jen díky serveru Youtube - tuzemská rádia na něj zapomněla. Časy, kdy světové hitparády boural hity jako Relax, Take It Easy, Grace Kelly, Big Girl (You're Beautifull) jsou nenávratně pryč a Mika tak po třech letech přichází s novinkou The Origin of Love, aby z ní nějaký ten hit zase vykřesal.

Hned úvodní stejnojmenná píseň zní přesně tak, jak Miku dobře známe. Energický mladík, pozitivní nálada z něj tříští z plna hrdla, zkrátka přesně ten typ songu, který je ideální na zlepšení pochmurného podzimního dne. V tomtéž duchu se nese i Lola a Stardust. Totálním krokem mimo je ale Make You Happy, která začíná jakýmsi ženským robotickým rapem, jenž zní naprosto příšerně. Mika se zřejmě snaží pohybovat v moderním proudu kombinováním elektroniky, dubstepu a dalších novot, jimiž mnoho současných interpretů obzvláštňují své desky, ale tohle se k němu prostě nehodí. Příjemnou změnu přináší Underwater, jejíž začátek nápadně připomíná megahit od Adele Someone Like You. Skladba nechává vyznít zpěvákův vysoký hlas a také klavír, jenž během refrénu graduje a pak se zase vrací do klidné polohy.

Nejpřekvapivějším songem je Step With Me, který Miku představuje úplně jinak - v lehce letní náladě ala palmy, piňa colada a Karibik. Skvěle tu fungují také doprovodné vokály. Dalším milým šokem je Popular Song. Hlas zpěvačky Priscilly Renea příjemně koresponduje s mužským vokálem a celkově jde o nejlepší skladbu na desce. Zbytek alba se už ale příliš táhne a tracklist by nutně potřeboval proškrtat. Třeba taková Celebrate s Pharellem Williamsem by kolekci rozhodně nechyběla a naprostou zbytečností je i bonus, respektive další verze Make You Happy (Miami Edit).

Origin of Love je vcelku povedená deska, jíž však ničí lehká nadprodukce songů a zbytečné snaha být IN. Přesto jde o milý počin, který si určitě najde své posluchače i v naší zemi. Škoda jen, že Mikovi, jak už bylo řečeno, to česká média příliš neulehčují.

BEST TRAX: Origin of Love, Step With Me, Popular Song
ZKUS TAKY: Adam Lambert - For Your Entertainment, fun. - Some Nights, Jessie J - Who You Are

text: Barbora Turková