Nehostinné Kongresové centrum, dříve známé jako Palác kultury aka Pakul, se zevnitř díky koncertu zpěvačky a pianistky Diany Krall proměnilo v překrásný starodávný biograf. A krásné to nebylo jen na koukání.
LIVE: Diana Krall vládla Pakulu jako královna Večernice
DIANA KRALL Kongresové centrum, Praha 12. 11. 2012
Jedno z nejvkusnějších pódií, které kdy v Kongresovém centru stálo, bylo orámováno malými světýlky a přesně naplňovalo představu o americké vánoční výzdobě. V rohu byl srpek měsíce a různě v prostoru bylo zavěšeno několik hvězdiček. Ta nejzářivější však seděla u piana a měla blond vlasy a černé oblečení. Černou barvu měly i šaty všech muzikantů. Kanaďanka si dala nadmíru záležet na tom, aby zraky diváků byly omámeny krásou hned od začátku. Retro dojem dotvářely i další rekvizity, jako staré šantánové pianino, které zpěvačka na chvíli i využila, a starodávný gramofon, jenž pianistce, jak se sama zmínila, nahrazuje iPod.
Největší efekt však vyvolalo obří plátno, na kterém se objevovaly vybrané statické fotografie nebo filmové sekvence. Častokrát se tak diváka zhostil pocit, že se ocitl v biografu v první polovině dvacátého století a zrovna hrají nějaký němý film. Film, o jehož hudební doprovod se starají již zmíněná zpěvačka a pianistka, bubeník Jay Bellerose, kontrabasista Dennis Crouch, kytarista Aram Balakian, hráč na akordeon Patrick Warren a výtečný houslista Stuart Duncan, který ze svého nástroje vyluzoval nevídané zvuky. Zvláště on na sebe upoutal pozornost nejčastěji a nejvíckrát se dočkal odměny v podobě potlesku.
Diana do repertoáru zařadila především skladby z posledního alba Glad Rag Doll. Paradoxně začala posledním trackem z desky When the Curtain Comes Down. Tu následovala pro změnu otevírací píseň We Just Could't Say Goodbye, ale v průběhu večera zazněly i There Ain't No Sweet Man That's Worth the Salt of My Tears, Just Like a Butterfly That's Caught in the Rain, Glad Rag Doll, Let It Rain, Lonely Avenue a na závěr ukolébavka Prairie Lullaby. Klidnější atmosféru příjemně nebourala rytmicky výrazná Temptation od Toma Waitse. Posluchače drsně pohladily písně Nata Kinga Colea Boulevard of Broken Dreams a On The Sunny Side of the Street. Atmosféru černobílých filmů zase podpořila skladba z filmu Někdo to rád horké Runnin' Wild.
Uprostřed téměř dvouhodinového představení se muzikanti na chvíli vzdálili do backstage a zpěvačka usedla k šantánovému pianinu, aby zahrála Glad Rag Doll. V této fázi koncertu byla neujpovídanější a nejvtipnější. Neodpustila si okomentovat fotografii projektovanou za jejími zády. Na plátně se u piána krčila modelka oděná pouze ve spodním prádle...
Diana Krall nehrála v Praze poprvé. Návštěvu v neútulném Kongresáku si zopakovala po třech letech. Přesto - ať už hraje kdekoliv - dokáže lidskou mysl odpoutat do míst, které mají se současnou dobou pramálo společného. Včera jsme se nejčastěji dostali do 20. a 30. let minulého století, avšak zároveň to byla cesta do vesmíru, ve kterém to kanadské Večernici (tou českou zůstává herečka Libuše Šafránková) nesmírně slušelo a ladilo.
Webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace, jak tyto stránky používáte, sdílíme se svými partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Více informací o nastavení cookies najdete zde.Rozumím