LIVE: Visací zámek slavil třicetiny a ukázal, co je známka punku

Vydáno 09.12.2012 | autor: redakce

Na pražském Výstavišti byla ten páteční večer teplota hodně pod nulou. Neplatilo to však pro jeden z Křižíkových pavilonů, kde vystavěl Stánek u Johna Debila obsluhovaný "Mongoloidem" Lukášem Pavláskem jubilující Visací zámek. Na třicetinách tuzemské punkové legendy bylo řádně zatopeno pod kotlem!

LIVE: Visací zámek slavil třicetiny a ukázal, co je známka punku LIVE: Visací zámek slavil třicetiny a ukázal, co je známka punku

visacizamek1VISACÍ ZÁMEK, PLEXIS, ZAKÁZANÝ OVOCE, ZÁVIŠ A DALŠÍ

Křižíkův pavilon, Výstaviště, Praha
7. 12. 2012

Jak ukázal páteční narozeninový koncert Visacího zámku, po loňských podařených oslavách v Paláci Akropolis a předloňských ve velké Lucerně konaný tentokrát na pražském Výstavišti, tahle banda bývalých studentů stavební fakulty ČVUT přežila už ledacos. Zhruba třemi tisícovkami lidí nabitý pavilon se třeba dozvěděl ze stručného přehledu událostí promítaného na projekční plochu nad pódiem, že Visáči během své kariéry zažili Listopad 1989, rozpad Sovětského svazu, rozdělení Československa či úmrtí Kurta Cobaina. Jan Haubert (zpěv), Vladimír Šťástka (baskytara), Michal Pixa (kytara), Jiří Pátek (bicí) a Ivan Rut (kytara) zatím vydrželi, a to od prvního koncertu v klubu na pražském Strahově 7. prosince před třiceti lety v nezměněné sestavě. Už složení hostů a žízeň části publika před vystoupením Visacího zámku naznačily, že se nebude jednat o běžný koncert, ale spíše divoký večírek.

visacizamek4visacizamek2

Visací zámek nastoupil na pódium tak pozdě, že někteří návštěvníci zmoženi pivem již pospávali u stěny. Jejich chyba, přišli o skvělou show, ve které nechybělo ani tetování přímo na jevišti nebo skutečný striptýz. Ale hlavně prospali skvělou muziku Zámku, která sice  pokaždé nemá všechny známky punku, ale svou inteligencí, nadhledem a energií vždy pobaví. Zaznělo třicet hitů v blocích rozdělených podle tří dekád historie Visáčů a k dobré atmosféře na pódiu přispíval Pavlásek převlečený za obsluhu Stánku u Johna Debila, jenž nosil členům kapely pivo. Haubert měl už v půlce koncertu v sobě deset kousků, a když vyhlásil pauzu kvůli nutnosti navštívit toaletu, zpívající Pavlásek, jemuž na kytaru sekundoval Vojta Kotek, vyplnil pauzu slavnou punkovou peckou Should I Stay Or Shoud I Go se slovy opěvujícími oslavence.

visacizamek5

Přímo před zraky tisíců diváků se pak nechal tetovat vítěz soutěže o nejlepší foto na téma Známka punku, jak zní název jednoho z největších hitů Visacího zámku. Tetování bude mít funkci doživotní vstupenky na všechny jejich koncerty. Podobný dárek prý čeká výherce soutěží na dalších štacích plánovaných na jaro příštího roku. "Myslím, že ho tetování na chvilku přestalo bolet," žertoval "vynálezce umělého číra" Šťástka, když pódium opanovala hezky stavěná striptérka.

visacizamek3A muzika? Zejména pro ni stoupil Visací zámek do české Beatové síně slávy a Haubert a spol s chutí naservírovali posluchačům dvou generací i staré fláky, jako jsou Vlasta, Všichni mi lhali, Chtěl bych mít kapelu ze samejch pankáčů či rapové Jako vždycky. "Zažili jsme vojnu, nástup do pracovního procesu a podobné hrůzy. Takže není divu, že jsme během druhé dekády trochu zhrubli," komentoval vývoj skupiny Haubert, který v polovině koncertu vyměnil tričko s logem alba Start 02 za dres fotbalistů Bohemians 1905. Nadhled, dobrý vkus a inteligenci nevylučující se s funkční obhroublostí však Visáči dokazovali celý večer a vlastně i těch třicet let předtím!

text: Roman Jireš foto: Pez Fikus (Helpmusic)

0,00