LIVE: Monkey Business v Lucerně - Joan Baez, Dusilenka a punk

Vydáno 22.12.2012 | autor: redakce

Jen pár dní před Vánocemi řešili Monkey Business v pražské Lucerně samé důležité věci - problémy matek bez východisek, jak přežít šestinedělí, jak vyzrát na hemeroidy nebo jak si vyvěštit budoucnost z pexesa. Taky nadělovali funk ve velkém a lákali na novou desku.

LIVE: Monkey Business v Lucerně - Joan Baez, Dusilenka a punk LIVE: Monkey Business v Lucerně - Joan Baez, Dusilenka a punk

img_7110MONKEY BUSINESS, JOAN BAEZ, VLASTA REDL, LENKA DUSILOVÁ
Lucerna, Praha
20.12. 2012

Před devátou byla Lucerna ještě poloprázdná, a tak mnohým fanouškům unikla premiéra nového klipu Monkey Business Midlife Punks Dilema, v němž si zahráli staří známí pankáči jako Petr Hošek, Martin "Rusák" Kadnár nebo Honza Peterka.

Po prvních tónech hitovky Who Killed My Libido spadla opona a objevila se kapela, tentokrát ve slušivých oblečcích z odpadních pytlů. Matějovi Ruppertovi, který se rozhodl pro popelářskou kombinézu, sekundovala vynikající Tereza Černochová. Tonya Graves vylezla z popelnice (!) až při následující We Feel Better Than Jan Hus. O něco později se přidal i Imran Musa Zangi na perkuse, a v igelitech navlečená skupina tak byla kompletní.

Fotky Monkey Business a jejich hostů z Lucerny

V playlistu převládaly prověřené pecky, kromě výše zmíněných zazněl ještě třeba Intercooler, A Song For All Nations nebo Saturday Night Is Over, ale i novější kousky včetně ochutnávek z připravované desky Happiness of Postmodern Age, kterou (snad konečně) můžeme očekávat ještě před příchodem jara. Kapela po celou dobu šlapala jako hodinky. Všichni tři zpěváci hojně využívali promenádové molo, které sahalo pár desítek metrů do publika. Zvláště Matěj Ruppert si pozornost fanoušků užíval. Během striptýzu, při němž odhalil celé jedno ramínko popelářských lácláčů, na něj dokonce přiletěla i podprsenka a na několik posledních songů vytáhl na stage několik fanoušků a fanynek. Snad jediná výhrada míří ke zvuku - klávesy i perkuse se místy dost ztrácely a Tereza byla ve srovnání s ostatními vokalisty občas slyšet velmi slabě.

img_6974img_6920

Show přerušilo několik přestávek. Nejdřív se objevila legenda amerického folku Joan Baez, která přijela kvůli výročí smrti Václava Havla. Kytaru jí donesl sám Karel Schwarzenberg (na rozdíl od podzimních J.A.R. se ale na podiu moc nezdržel a nic neřekl). Joan si zazpívala Diamond and Rust a španělsky laděnou Viva Gracia. Druhým hostem byla Lenka Dusilová, která stihla jen Vlčí oči. Třetím a posledním hostem byl valašský král bigbeatu Vlasta Redl. Ten začal koledou Narodil se Kristus Pán, pak si to ale rozmyslel a s Monkey Business si střihl své Husličky. Nehudebním překvapením byl technický blackout, který naoko nastal uprostřed "Michaela Jacksona", a který museli vyřešit AVG, jak jsme byli všichni informováni z projekčních obrazovek. Na to, že to byla reklama sponzora, to vlastně bylo docela vtipné.

Monkey Business skončili svou dvouhodinovou nadílku funku před půl dvanáctou a teď už nezbývá než se těšit na křest nového alba.

"Psychedelická" upoutávka na novou desku!

monkey business 20.12.12. setlist