LIVE: Kryštof si na inzerát nekoupíte. Zn.: Neprodejné

Vydáno 23.02.2013 | autor: redakce

Čtyři koncerty ve velkých halách, všechny čtyři vyprodané. Povedená hostovačka Jarka Nohavici. Nadšené reakce kritiky i fanoušků. Tak lze ve stručnosti shrnout právě proběhlé tour Kryštof, jehož závěrečná koncertní tečka proběhla v pražské Tipsport Areně.

LIVE: Kryštof si na inzerát nekoupíte. Zn.: Neprodejné LIVE: Kryštof si na inzerát nekoupíte. Zn.: Neprodejné

538192_10151354695309775_1859486711_nKRYŠTOF, NEBE, IDO VS. THE WORLD
Tipsport Arena, Praha
22. 2. 2013

Že se během přestavby pódia rozezněli halou Coldplay, lze považovat za náhodu. Že ale Kryštof použil hned několik podobných prvků, jaké byly k vidění na jejich posledním turné (mimo jiné v pražském Edenu), na náhodu nikdo svést nemůže. Naštěstí to nebyly jen pestrobarevné konfety, nafukovací balónky a projekce na obrazovce, co evokovalo koncert Coldplay; Richard Krajčo a spol. od britských melancholiků "okopírovali" i to nejdůležitější - skvělý pódiový výkon.

Krajčova slova "budeme se snažit, aby tohle byl nejlepší koncert české kapely, který jste kdy viděli" vypálená do promrzlé haly hned v úvodu dvouhodinového setu mohla vyznít přehnaně sebevědomě, ve výsledku však neměla k realitě vůbec daleko. Ano, můžeme namítat, že Richardovi občas lítaly noty nahorů a dolů a že celá ta taškařice byla jen velké divadlo odehrávající se podle pevného scénáře, kde je každý krok a slovo dopředu pečlivě připravené. Pokud ale uchopíme slovo show v jeho skutečném významu, spolu s Tata Bojs v Česku momentálně nic lepšího neuvidíte.

Kryštof toho totiž ukázali opravdu hodně: kromě zmíněných salv konfet, "útoku krvinek" aneb vypuštění červených a bílých balónků a precizních prostřihů na obří LED stěně tahala kapela z kapsy jeden trumf za druhým. Pravda, sólo s kytarou za hlavou, jež předvedl Evžen Hofmann, už tu bylo sto padesát devětkrát, zato kousek, kdy zpěvák zčistajasna zahraje na trombón (či hru zdatně předstírá) nikoliv. A kousek, kdy na obří obrazovce zpívají fanoušci a spřátelení herci a zpěváci text současně s kapelou, už vůbec ne. Dále pak špetka dojetí během intimní, a capella verze skladby Ženy a samozřejmě také nějaká ta legrace. Pánové z vydavatelství, kteří v závěru show předávali kapele platinovou desku, sice humor zapomněli v backstagi, Krajčovy drobné vtípky vše vynahradily.

img_8044_20130216_1731271255img_8165_20130216_1615809951

Skladby jako CyRáno, Rubikon, Obchodník s deštěm nebo nejnovější kousek Inzerát i naživo potvrdily zdaleka největší přednost Kryštof: záviděníhodný talent napsat líbivý a rádiový hit. Byť by bylo správnější nazývat tento talent spíš zručnou řemeslnou dovedností, nemění to nic na faktu, že tyto skladby zkrátka fungují. Na desce, v rádiu i naživo.

Svůj díl na povedeném večeru měl také host Jaromír Nohavica, jehož na pódium vtipně uvedl fingovaný telefonát s Krajčem. Ostravský bard si s Kryštofem zapěl poslední singl z alba Inzerát Křídla z mýdla a poté dostal vlastní prostor pro trojici skladeb Mám jizvu na rtu, Já chci poezii a Fotbal. Ohromující potlesk dvanácti tisíc párů rukou mluvil za vše.

Končící turné potvrdilo, že Kryštof ovládá současný mainstreamový prostor (podívejte se třeba na nominace na Anděly a na Žebřík) zcela zaslouženě. Teď pro ně ovšem přichází další a mnohem těžší fáze: vydržet tam.

text: Petr Adámek, foto: archiv Kryštof (1), Petr Šrámek (2,3)

0,00