LIVE: Akustická párty? Mumford and Sons říkají ano!

Vydáno 07.03.2013 | autor: redakce

Kapela, která sklízela všude po světě (rozuměj v anglosaském světě) velký úspěch se dvěma vydanými deskami Sigh no More z roku 2009 a loni vydanou Babel. Kapela, která už získala snad všechny hudební ceny (American Music Awards, Brit Awards, Billboard Music Awards, Grammy Awards...) a na nespočet dalších je s novou deskou nominovaná. Tak tahle kapela poprvé přijela do Prahy.

LIVE: Akustická párty? Mumford and Sons říkají ano! LIVE: Akustická párty? Mumford and Sons říkají ano!

ms014MUMFORD & SONS
Lucerna, Praha
7. 3. 2013

Mumford and Sons na sebe nechali docela dlouho čekat a svůj set odpálili téměř hodinu po skončení předkapely. Nicméně začali pěkně zostra: hned jako druhý song zazněl I Will Wait, současný singl a největší hit. Jo, vystřílet nejtěžší munici hned na začátku, to chce koule! Jednoznačně nejlepší moment celého koncertu.

Kapela s jedním bubnem, banjem, akustickými kytarami, klavírem a kontrabasem rozeskákala a rozezpívala vyprodanou Lucernu během chvíle. Odpředu dozadu a odspoda nahoru. Těžko na na koncertě akustické kapely zažijete takovou párty. Takhle příjemnou párty, kdy víte, že ti lidi kolem vás pozorně poslouchají tiché a intimní pasáže, ale když to pak přijde, tak se rozjedou a zabalí Lucernu do oparu radosti. Píseň střídala píseň, rychlejší za pomalejší, pak zase rychlejší. Nedá se říct, co bylo silnější (převyšovala snad jen Lover of The Light) a co slabší než ostatní, všechno dávalo smysl až jako celý set dohromady a těžko vyjímat jednotlivé písně.

ms008ms012

A žárovky! Kapela si na turné veze nekonečné provazy žárovek, které tentokrát visely nad celým parketem lucerny a zářily a blikaly všemi barvami. Světelnou show měli "Mumfordi" neuvěřitelnou. Jednoduchou a působivou, obzvlášť ze zadních řad parketu. Tahle krásná jednoduchost se neokouká.

ms021

Hodinový set, přídavek a dobrou noc. Mumford and Sons předvedli, že i bez hitů které hraje Evropa 2 se dá v Praze vyprodat Lucerna. Vyprodat nadšeným publikem (nutno říct, že z velké části cizinci), co od začátku do konce zpívá a tančí. M & S předvedli dotažený koncert a přinejmenším po světelné stránce jeden z nejlepších, který kdy Lucerna viděla. Vhozená rukavice pro The xx, kteří se za dva měsíce na stejném místě budou muset hodně snažit, aby překonali tenhle večer. Přál bych jim, aby se to povedlo. Praha by zažila další famózní koncert.

text: Martyn Starý, foto: PetrKlapper.com

0,00