Vydáno 14.03.2013 | autor: redakce

Společné turné Vypsané fiXy a Mňágy a Žďorp s názvem Tugedr Tůr zaválo obě kapely do Lucerna Music Baru v Praze. Jak toto jejich netradiční spojení dopadlo?

LIVE: Vypsaná Mňága aneb I cesta může být pro Dezoláta cíl LIVE: Vypsaná Mňága aneb I cesta může být pro Dezoláta cíl

img_6265-edit copyVYPSANÁ FIXA & MŇÁGA A ŽĎORP
Lucerna Music Bar
13. 3. 2013

I když to krátce před osmou hodinou večerní nevypadalo, Lucerna Music Bar nakonec praskal ve švech. Mňága a Žďorp, jejíž zakládající jádro pochází z Valašského Meziříčí, a Vypsaná fiXa ze San Piega (rozuměj z Pardubic) dokázali pražský klub zaplnit až po strop. Mňága, jež si pódium propůjčila jako první, sice nechala natěšené fanoušky čekat poměrně dlouho, avšak do diváků pak napumpovala ohromné množství pozitivní energie. Slova zpěváka Fialy: "Zahrajeme druhou a poslední písničku" kapela naštěstí nedostála a po celou dobu s publikem (a publikum s ní) dokonale spolupracovala. Je libo pokoj v Hodinovém hotelu či v Hotelu Savoy? A co výlet do Nagasaki Hirošima? Nebo buďte Dutý nebo free, Spaste svoje duše a pak zjistěte, že I cesta může být cíl. Škoda, že Mňága nemohla odehrát delší set, jelikož se jí přes promrzlý březen podařilo přenést do publika pohodovou atmosféru letních festivalů.

img_6303-edit copy

Že je spojení Vypsané fiXy a Mňágy a Žďorp jedinečné, dokázaly obě party i během propojených vystoupení, při nichž všem odehrály několik pecek dohromady. Zazněla také Mažoretka nebo Holka s lebkou v podání Mňágy a Žďorp a Vypsaná fiXa zase předvedla "Mňágoviny" Písnička pro tebe nebo I cesta může být cíl. Příjemným plusem bylo okamžité navázání fiXy na set valmezácké bandy, díky čemuž nikdo nemusel čekat, než se parta kolem Márdiho připraví.

img_6342-edit copyimg_6346-edit copy

Vypsaná fiXa následně naprala do všech přítomných své známé hity, ať už z poslední desky Detaily nebo z těch starších, neméně úspěšných alb Klenot, Fenomén nebo Krása nesmírná. Chybět samozřejmě nemohly ani Čtyři slunce ze stejnojmenného filmu Bohdana Slámy, za níž byli nominovaní na Českého lva, či další filmový hit Dezolát z filmu Václav. Navíc, kdo byl na stejném místě před více než rokem, přesně 29. prosince 2011, si při písničce Emigrant nemohl nevzpomenout na zesnulého Václava Havla, jemuž byl právě tento song věnován. Chybět nemohl ani tradiční stage diving diváků. Málokomu vadilo, že je neustále utlačován davem kolem. Koncerty Vypsané fiXy se prostě musí zažít se vším všudy. Za to pár modřin zkrátka stojí.

text: Barbora Turková, foto: Dalibor Skoupil

0,00