LIVE: IAMX opět v Praze aneb sexy klávesačka není všechno

Vydáno 05.04.2013 | autor: redakce

Chris Corner už zase přivezl své IAMX do Prahy. Kapela, o které máme pocit, jak je světová a známá, ale ve skutečnosti zažívají hype jen v Česku. Ve zbytku světa - snad kromě Německa - jsou všem ukradení. IAMX vydávají (nebo spíš Chris Corner vydává) desky jak na běžícím pásu a novinku The Unified Field představil také v Roxy.

LIVE: IAMX opět v Praze aneb sexy klávesačka není všechno LIVE: IAMX opět v Praze aneb sexy klávesačka není všechno

iamx1365153047011IAMX, MOTO BOY
Roxy, Praha
4. 3. 2013

Opět v Praze a opět (téměř) plný klub. Není třeba vysvětlovat, proč se sem IAMX tak rádi vracejí. Jistota plného klubu jednou za rok musí být hřejivá a Praha je navíc hezké město, že ano. Nicméně vidět tuhle kapelu v roce 2013 už není žádné terno. Nejlepší nahrávky mají dávno za sebou a na těch posledních už jen recyklují sami sebe. Samozřejmě lze pochopit, že není možné postavit set jen na starých věcech, když se jede turné k nové desce, jenže všechny starší písničky (Kiss+Swollow, Spit It Out, Nightlife a pár dalších) měly zkrátka nejlepší zvuk, nejlepší atmosféru a taky největší ohlas. A ty nové vedle nich působily jen jako vata. Výjimku tvořil titulní song nové desky The Unified Field. Těch pár momentů, kdy Corner a jeho kapela dokázali v Roxy rozjet okázale dekadentní taneční party, byly skutečně silné. Synťáková basa, rovné bubny a nad tím vším plující Cornerův hlas. Ostatní místa nebyla úplně hluchá, jen trochu nahluchlá.

Sestavu IAMX pro toto turné tvoří bubeník, dvě klávesačky, kytarista/basák a Corner. Ruku na srdce, kromě bubeníka a Cornera by tam ostatní nemuseli být. Bubny hrají na živo, kytara/basa se ozve jen sporadicky a klávesy jsou téměř celé puštěné. Ne náhodou mají v pultu osm linek z hard disku...

iamx1365153060996

iamx1365154660941

Nutno ale uznat, že jedna z klávesaček je neuvěřitelně sexy. Vlnící se slečna v krátkých kraťáskách, poloprůhledném tričku a nadkolenkách musela zaujmout veškeré pánské osazenstvo klubu, jelikož všude kolem se šeptalo, kdo by s ní co provedl. Skutečně byla objektem přijemného vizuálního zpestření, (pokud nevěříte, přesvědčte se sami) nicméně pro kapelu jakožto hudební těleso zcela postradatelná. A upřímně, musí být ohromná zábava jet s kapelou na turné a vědět, že sice odstojím všechny koncerty na pódiu s kytarou či klávesami, ale vlastně si moc nezahraju. Smutný fakt o to víc, že po koncertě za vámi ve frontě na šatnu fanynky říkají, jak skvěle kytarista hrál. Facepalm!

Suma sumárum odehráli IAMX dost průměrný koncert, který nad vodou držely hlavně staré fláky, při nichž si mohlo Roxy zavzpomínat, jak originální a dobrá kapela to kdysi byla. IAMX by teď prospělo aspoň dva roky nepřijet, dát si pauzu a vytvořit zase nějakou dobrou desku. Pokud to neudělají, nebudou mít příště plný klub už ani v Česku.

text: Martyn Starý, foto: Pavel Mužák

0,00