RECENZE: Debbi dospělost sluší, i když špetku dětinskosti postrádá

RECENZE: Debbi dospělost sluší, i když špetku dětinskosti postrádá RECENZE: Debbi dospělost sluší, i když špetku dětinskosti postrádá

debbi album 2013

DEBBI
LOVE, LOGIC & WILL
Universal
12 trax / 38:38

Debbiino nové album patří mezi ty desky, které zaujmou na první poslech. I na druhý, i na třetí, napoosmé už ale může zevšednět. Je to jako taková ta láska, která je zpočátku intenzivní a dokonalá, ale v momentě, kdy spolu začnete žít, zjistíte, že po sobě váš milovaný nedokáže umýt nádobí anebo že nechává hromádky špinavého prádla vedle postele. I přes ty drobné šrámy a nedostatky ho ale máte rádi.

Devatenáctiletá zpěvačka na své technice zapracovala, bez problémů udýchá delší tóny v emotivní písni You Take Me There, kde navíc ukazuje široké rozpětí svého vokálu. S tím je spojená také evoluce barvy hlasu, která je nyní mnohem sytější a například v songu Miss You jen stěží rozeznáte, kde končí Debbi a začíná saxofon. Zkrátka je na tom Debbi tak dobře, že se mohla směle pustit do intenzivního lovesongu How Can I Resist You s Ivanem Králem, s nímž jí to neuvěřitelně sluší.

Love, Logic & Will nedělá "dospělejším" jen Debořin plnější hlas, ale především atmosféra jednotlivých skladeb. Hudebně se tým kolem rusovlasé zpěvačky drží v poměrně těžkých vodách, odlehčující popěvky téměř chybí. Zatímco na desce Touch the Sun jich bylo hned několik (LaLa, Touch The Sun nebo Mein Kleiner Gruner Kaktus), novinka přináší vlastně jen poněkud legrační Take This Song s poselstvím podobným mňágovskému "když jsi v tísni, řekni to písní". Snaha o posun k jakési zralosti je na novince patrná, občas je té vážnosti ale moc, což může vést k oposlouchání. Možná by trocha dětinskosti neuškodila.

Hovoříme-li o snaze, není tím rozhodně myšlena žádná urputnost. Nahrávka zní velice přirozeně, není zbytečně přezdobená. Jako by parta kamarádů zasedla za nástroje a během pětačtyřiceti minut nahrála desku. Album dokáže plynule přejít ze smetanově jemné polohy piana, přes dojemná saxofonová sóla k naturálnímu zvuku kytary. Samostatnou kapitolou je klavírní doprovod Ahmada Haidara v úvodní Love, Logic & Will, kde po dvou taktech poznáte, že ji hraje člověk s klasickým hudebním základem, žádný samouk.

Mezi nejlepší skladby patří muzikálně barevná This Is It z hlavy Jany Kirschner. Zde do sebe skvěle zapadají pozoruhodně zmixované klávesy i oldschoolově zpracovaná kytara. Za zmínku stojí i skladba Miss You, jejíž country rytmus funguje jako decentní odlehčení. Trochu mimo naopak stojí Your Physical Presence. Ta sice posluchače může probrat z přemýšlivé nálady You Take Me There, na druhou stranu člověk příliš nemá čas předchozí písničku vstřebat.

Debbi je hotová, žánrově zakotvená zpěvačka a nezbývá než doufat, že jí to její nově obsazené místo na scéně nikdo nezasedne.

BEST TRAX: You Take Me There, How Can I Resist You, Take This Song
ZKUS TAKY: Alžběta - To cítím, Debbi - Touch the Sun, Celeste Buckingham - Don't Look Back