LIVE: Vzpomínka na Pink Floyd, lasery a psychedelická zvířátka

Vydáno 12.05.2013 | autor: redakce

Letos je tomu už 40 let, co vyšla veleúspěšná deska Pink Floyd The Dark Side of the Moon. The Australian Pink Floyd Show alias Aussie Floyd se rozhodli tuto událost uctít evropským turné nazvaným Eclipsed By the Moon Tour 2013. Český fanoušek měl možnost zhlédnout je hned třikrát - v Praze, Brně a Ostravě.

LIVE: Vzpomínka na Pink Floyd, lasery a psychedelická zvířátka LIVE: Vzpomínka na Pink Floyd, lasery a psychedelická zvířátka

The Australian Pink Floyd Show 08THE AUSTRALIAN PINK FLOYD SHOW
Kajot Arena, Brno
11.5. 2013

Zpočátku to na velkou show nevypadalo: ne úplně zaplněná Kajot Arena, místa k sezení, až moc ukázněné publikum... Aussie Floyd nastartovali koncert tradičně - skladbou Breathe. Nechybělo samozřejmě ani kulaté plátno představující Měsíc, na kterém běžely více či méně emotivní projekce inspirované těmi originálními od Pink Floyd. Tradičně propracované byly také světelné efekty. Lasery a jiné paprsky byly citlivě koordinovány s hudebním vývojem skladeb, se sóly muzikantů a s animací na plátně.

Setlist první půlky koncertu se prakticky shodoval se zmíněným albem. Po Breathe zazněly hity jako Time, vokální onanie The Great Gigue In The Sky, pak to na pódiu parádně rozjel saxofonista/roztleskávačka ve skladbě Money, na níž se konečně chytilo i přítomné publikum. V dalším songu Us And Them zpočátku rušily zvukově rozpité refrény, jež se naštěstí v průběhu podařilo zkrotit do přijatelných mezí. Po Brain Damage a "průletu helikoptér" se z úplné tmy vzadu na pódiu vynořil obrovský nafukovací ufon s vypoulenýma očima a otevřenou pusou, aby kapelu tanečně doprovodil. Do první půlky koncertu se ještě vešla legendární The Wall a hala se v tu chvíli rozzářila stovkami natáčejících a fotících mobilních telefonů a rozezněla sborovým zpěvem.

The Australian Pink Floyd Show 07The Australian Pink Floyd Show 13

Po dvacetiminutové přestávce (někdy se ten merch prodávat musí, že ano) se pokračovalo dál v duchu pinkfloydovských koláží, ale došlo i na další hity jako Shine On You Crazy Diamond. Vrcholem večera se stala píseň Wish You Were Here, která sklidila největší potlesk a publikum zase pochvalu za zpěv. Při jednom z baskytarových sól si to na pódium přihrnul obrovský růžový nafukovací králík (známý již z předchozích koncertů kapely), který pak různě poskakoval a klaněl se. V Comfortably Numb se zase ve výšce nafoukla stříbrná diskokoule a při otáčení vrhala odlesky po celé Kajot Areně. Na nohy vyburcoval přítomné až přídavek úderné Run Like Hell, kdy se nad tribunami vznášel hrozivě vyhlížející nafukovací vepřík s blikajícíma rudýma očima.

Byla to vypiplaná show, bez níž by se snad ani muzika geniálně nadčasových Pink Floyd neobešla. A tu The Australian Pink Floyd Show umí i velmi dobře odehrát. {vypnoutlink:Pink}

text: Nikola Illeová, foto: Romana Šlapáková

0,00