RECENZE: Killswitch Engage stále pevně drží metalcoreové otěže

Vydáno 02.06.2013 | autor: redakce

Metalcoreová parta Killswitch Engage z Massachusetts se dala dohromady v roce 1999. Přestože čtrnáct let na scéně může působit úsměvně - např. v porovnání s aktuálně opět oživenými Black Sabbath - za toto období skupina nahrála šest vydařených řadových alb. To nejnovější, Disarm The Descent, vyšlo začátkem dubna.

RECENZE: Killswitch Engage stále pevně drží metalcoreové otěže RECENZE: Killswitch Engage stále pevně drží metalcoreové otěže

ksedtd covKILLSWITCH ENGAGE
DISARM THE DESCENT
Supraphon
12 trax / 40:40

Killswitch Engage se museli vyrovnat se změnou na postu nejcitlivějším, totiž za mikrofonem. Ale zvládli to bez zakolísání, protože do první linie se po deseti letech vrátil ztracený syn Jesse Leach. Sám sebe ohodnotil velmi troufale, když prohlásil, že se tentokrát jedná o zdaleka jeho nejlepší pěvecký výkon. Podobná "nej" jsou vždy diskutabilní, upřít mu ovšem nelze, že jeho melodický zpěv opravdu má sílu, zatímco v drsnějších pasážích zní velmi emocionálně a nezkrotně. Zbytek sestavy je už delší čas neměnný: Dutkiewicz - kytara, Joel Stroetzel - kytara, Mike D'Antonio - basa, Justin Foley - bicí.

Killswitch Engage jsou i na novince relativně úsporní, co se týká stopáže jednotlivých skladeb a možná i díky tomu se album jako celek příjemně poslouchá. Nejdelší je trochu symbolicky pojmenovaná předposlední Always, ale i té stačí čtyři a půl minuty. Nutno podotknout, že zrovna tento pomalejší track sice skupinu ukazuje v trochu novém světle, ale na albu je postradatelný.

Větší radost skalním fans udělá barbarský výkřik na začátku v Hell In Me, jenž posluchače uvede do velmi rychlé a intenzivní skladby a za který by se nemusel stydět ani frontman jakékoliv death metalové sebranky. Písně jako Beyond The Flames, In Due Time nebo You Don't Bleed For Me jsou ideálním mixem agresivních a jemnějších melodických pasáží. New Awakening je zřejmě nejdominantnější kus disku, kdy se navzájem proplétají a doplňují nápadité kytarové linky, bicí v tempu závodního koně a silná basa.

Do čtyřiceti minut dokázali Killswitch Engage vtěsnat solidní množství potenciálních hitů. Za starých vinylových časů by se ovšem řeklo, že je jimi bohatě naplněna strana A, zatímco strana B výrazných momentů nabízí méně. Písničky v druhé polovině nahrávky nejsou špatné, ale na laťku nastavenou v první polovině už nedosáhnou. Jestli však patříte mezi tu část posluchačů, která Bring Me The Horizon na letošním CD Sempiternal vyčítá experimentování s elektronikou, Killswitch Engage mohou být vhodnou alternativou.

V závěrečné Time Will Not Remain zpívá Jesse Leach: "These Are The Days/Our Lives Will Change And Time Will Not Remain". Disarm The Descent váš život změní jen těžko, ale pokud máte uši nastraženy metalcorovým směrem, na čtyřicet minut vám ho může zpříjemnit.

P.S.: Živě si můžete poslechnout Killswitch Engage 14. srpna na Aerodrome festivalu v Praze. Když i v koncertním provedení udrží touto deskou nastavený standard, ostudu si určitě neutrhnou ani ve společnosti punkových NOFX, Flogging Molly i headlinera celé akce System of a Down.

BEST TRAX: Beyond The Flames, New Awakening, In Due Time
ZKUS TAKY: Bring me the Horizon - Sempiternal, Hatebreed - The Divinity Of Purpose, Shadows Fall - Fire From The Sky

Tomáš Rumler