RECENZE: Tonight Show: We On The Moon aneb Fall Out Boy z Brna

Vydáno 26.05.2013 | autor: redakce

Čím dál víc se o nich mluví a letos konečně vydali debutovou dlouhohrající nahrávku Beating The Heroes. We On The Moon na ní předkládají stále populární pop-punk v modernějším kabátku a obohacený špetkou elektroniky.

RECENZE: Tonight Show: We On The Moon aneb Fall Out Boy z Brna RECENZE: Tonight Show: We On The Moon aneb Fall Out Boy z Brna

we on the moon COVWE ON THE MOON
BEATING THE HEROES
Championship Music
11 trax / 36:30

Hned na začátku je třeba zmínit graficky nápadité provedení obalu, na němž vidíme výjev z jakési ulice v Los Angeles. Tady se nachází klub, kde je inzerován koncert We On The Moon. Povedeným fórem je před klubem kráčející postavička, která zjevem nápadně připomíná Borise Carloffa, jakožto producenta celé desky. Kromě Borise se na obrázku najde místo pro superhrdiny a seriálové postavy.

V případě Beating the Heroes nemá příliš smysl hodnotit song od songu: klasicky jsou tu silnější místa (třeba singl Paralyzed) i naprosto hluchá místa. Odvážné je zařazení It's Time To Start Our Game jako první skladby - vlastně je to pro celou desku uplně netypický track. Zpěv je tu totiž zabalený do zkreslení někde hluboko za kapelou a moc se nedere ven, což není případ zbytku desky, kde naopak zpěv hraje prim. Jednoznačně nejsilnějším místem je song Ocean Sky, typický šablonovitý "heartbleed" song, kterých už jsme sice slyšeli tisíc, ale stejně si u posledního refrénu (který zákonitě přijde po naprostým zklidnění jako "velké překvápko") pokyvujeveme hlavou do rytmu a představujeme první holku, kterou jsme tak decentně prznili a s lehkým pocitem smutku na to vzpomínáme. V téhle písni zároveň najdete snad všechno, co jste kdy slyšeli - trochu Fall Out Boy, trochu Yellowcard a špetka Nickelback, to vše v docela příjemné kombinaci, že to ani nevadí.

Přestože je na desce celá škála interpretů od zmíněných Fall Out Boy přes Simple Plan až bůhví kam, album drží koncept. Ale kruci, kde je nějaká špína? U téhle hudby by jeden čekal, že z alba budou přímo čpět lirty potu vypoceného v zabordelené garáži, kterou kdysi tátovi zabavili a přetvořili na zkušebnu. Místo toho na nás kouká učesaný a dobře upravený mladík, který trochu neví, kterým směrem se vrtnout. Díky tomu ve finále zůstane pocit, že si kluci hrajou na tvrdý potetovaný chlapáky, ale přitom nám předložili desku ukolébavek pro jejich mladší sourozence. Možná prostě chtěli být u Beating the Heroes opatrní, což je škoda, protože právě odvaha překvapit chybí albu nejvíc. Přesto se těšme, co naservírují příště - třeba už i trochu pozlobí.

BEST TRAX: Ocean Sky, Paralyzed, Title Doesn't Explain Content Of This Song, Ocean Sky
ZKUS TAKY: Elliot Minor - Elliot Minor, Yellowcard - Ocean Avenue, Fall Out Boy - Infinity on High

Martyn Starý