LIVE: Křest WWW v Roxy drtil v cukru kosti

Vydáno 31.05.2013 | autor: redakce

Koně ze stáje vydavatelství Bigg Boss pokřtili v rámci (jaderně) energického koncertu svou Atomovou včelu spolu s publikací dosavadních i dříve nevydaných textů. Kromě dvojice Sifon - Typlt na pódiu nechyběl ani chlapec z fotografie na coveru alba a bubeník Pavel Fajt. Křest se sice nesl v duchu neustálého střídání geniálních pasáží s těmi, kde WWW trochu ztráceli dech, celkově si ale projekt nepošpinil jméno ani se třetí studiovkou.

LIVE: Křest WWW v Roxy drtil v cukru kosti LIVE: Křest WWW v Roxy drtil v cukru kosti

WWW krest Atomova vcela 17WWW, INK MIDGET
Roxy, Praha
19 .5. 2013

Na začátku se poměrně prázdný klub snažil svým setem naladit přizvaný slovenský DJ Ink Midget, o komunikaci s publikem či výraznější projev se ale nesnažil. Možná i proto, že většina nadšených fanoušků dorazila až na desátou hodinu, kdy se chystali začít WWW.

Jejich vystoupení se skládalo převážně z nových skladeb z Atomové včely, z nichž některé mohli posluchači slyšet již dříve naživo či ze záznamu na albu Live. Nový materiál se ale dočkal velmi kladného přijetí a starší věci tvořily spíše symbolickou linii, kterou bylo vystoupení protkáno, protože starší kousky z Neurobeatu (třeba Ve stínu lamp) a Tance sekyr (Žena líže kost) celé, dvě hodiny dlouhé vystoupení uvedly a uzavřely a během show se objevovaly spíš jako občasný tlukot toho starého a slovo od slova známého srdce.

Tahounem vystoupení byl tradičně expresivní Sifon, který prezentuje svůj verbální diktát v podstatě ve stejném duchu, jakým jsou lámány a tříštěny i samotná slova textů písní a jako pulzují epileptické zvuky hudebního doprovodu. Milesa se (nejen) tentokrát držela hodně zpátky a v podstatě se nestala součástí koncertního zážitku a nejspíš se o to ani nesnažila.

WWW krest Atomova vcela 19WWW krest Atomova vcela 20

Na koncert přijal jako host pozvání vynikající bubeník Pavel Fajt, který v tomto ohledu vytrhl z paty WWW nejeden trn. Právě za jeho přítomnosti docházelo k dobývání vrcholů celého křtu. Ty tvořila hysterie u bizarní Sněhurky, kde většina publika užasle nechápala, do jakých rozměrů se dá projev WWW ještě posunout, psychotická Ne, která zde zazněla v zrenovované formě, a Lexikon. Při něm jako přídavku se duu Sifon a Fajt povedlo skutečně dostat až na dřeň osekané hudby a textu rozloženého na částice (ano, už tady jde o jakési atomy) tak, že se o tom možná bude vyprávět. Největší ohlas pak očekávatelně sklidila Pikola, kterou mohli návštěvníci slyšet (jako vlastně všechny písně na koncertech WWW) zase trochu pozměněnou a stále nevyčerpanou. Možná je stále tím nejlepším, co se téhle skupině povedlo.

Křtům se musí z titulu novosti, nervozity a vlastně pro kapelu nestandardní situace odpustit spousta věcí, nedostatky ale fanoušci pocítili a stále rezonují. Zaprvé je to trpký pocit, že první dělnice vyslané z úlu Atomové včely zní monotónně. Možná to bylo přílišnou hlasitostí, ale několik skladeb se speklo dohromady (zvlášť i díky přehnaně velkému podílu instrumentálních pasáží) a utvořilo tak industriální elektronickou zvukovou stěnu, za níž se sice dal tušit nějaký obsah, ale probojovat se k němu na koncertě nebylo možné. Novinkám chyběla naživo osobitost zvuku i jedinečnost textů.

WWW krest Atomova vcela 29WWW krest Atomova vcela 34

Dalším hluchým místem bylo živé provedení Máje, zhudebněného prvního intermezza básnické skladby Karla Hynka Máchy, který zní ve stejnojmenném představení na Nové scéně. Máj k Roxy jednoduše vůbec nepromluvil - jestli za to může Sifonův poněkud plochý projev, nedostatečná kvalita této verze nebo skeptické publikum, které se kromě pravidelného beatu v písni jednoduše neorientovalo, těžko soudit.

Roxy si nesedlo při vypuštění roje včel z dílny WWW na zadek, rozhodně se ale podlamovaly nejedny nohy. Premiéra a doprovodné ceremonie, jejich hektičnost a nesepjatost s vystoupením plus fakt, že se hrálo naplno celé dvě hodiny, ale rozhodně WWW omlouvají. Očekávání byla možná o něco větší, ale na skutečné posouzení toho, kam se WWW momentálně koncertně ubírají - jestli se pokouší překonat nové hranice nebo se řítí do pekel vyčpělosti - máme (stejně jako Tikající muž) ještě čas.

text: Lucie Malá, foto: Karolína Cermanová {vypnoutlink:Lucie}

0,00