LIVE: Oheň bude svítit, Lucie (opět) hází zapálený sirky do trávy

Vydáno 02.06.2013 | autor: redakce

Ohlášený návrat Lucie na koncertní pódia je bezesporu největší letošní událostí na domácí scéně. Zatímco vstupenky na pět halových koncertů mizí po stovkách, ne-li tisících, pražské SaSaZu zažilo exkluzivní příležitost vidět idoly devadesátých let v klubovém prostředí, na malém pódiu a doslova na dotyk.

LIVE: Oheň bude svítit, Lucie (opět) hází zapálený sirky do trávy LIVE: Oheň bude svítit, Lucie (opět) hází zapálený sirky do trávy

lucie sasazu03LUCIE
SaSaZu, Praha
1. 6. 2013

Děti, fotbalisté Plzně a fanoušci Lucie; ti všichni měli 1. června 2013 důvod k radosti. Zatímco ti nejmladší se těšili ze sladkostí a plzeňská jedenáctka z poháru pro mistra ligy, příznivce Lucie potěšily v pražském SaSaZu nesmrtelné pecky jako Oheň, Medvídek, Šrouby do hlavy nebo Černí andělé.

Příznivci, to je to správné slovo. Na charitativní koncert, jenž měl za cíl získat finanční prostředky opuštěným a znevýhodněným dětem, totiž dostali pozvání donátoři Nadace Terezy Maxové dětem, jejich známí, několik celebrit, novináři a lidé z branže. K veřejnosti doputovalo oficiálně pouze sto vstupenek, a skalní fanoušci tak byli v holešovickém klubu, podobně jako loni na předvánočním večírku PPF v Rudolfinu, opět v menšině.

Právě atmosféra blížící se firemní akci ovlivnila celý večer nejvíc. SaSaZu se zaplnilo zhruba ze dvou třetin, a přestože první řady obsadili skuteční nadšenci, o nějakém kotli nemohla být během koncertu ani řeč. Publikum působilo zejména v první polovině setu trochu paralyzovaně, jakoby snad stále nevěřilo, co se na pódiu odehrává. Nadměrným nadšením (možná právě kvůli výše popsaným důvodům) pak nehýřili ani sami muzikanti. Čtveřice působila profesorsky, což sice malý prostor SaSaZu bez větších potíží absorboval, avšak příští rok bude muset kapela výrazně sešlápnout plyn, aby se na velkých pódiích neztratila.

luciesetlist sasazu

Viditelně nadšený byl z celé čtveřice jen Robert Kodym, který si vystoupení (i vánek z tradičního větráku) užíval, častými výlety na kraj pódia udržoval kontakt s publikem a energicky se pokládal do kytarových sól. U mikrofonu z něj zároveň vyzařovalo mnohem víc entuziasmu než z Davida Kollera a právě jeho skladby Panic (s povedeným intermezzem Muchomůrky bílé), Lucie a zejména přídavková Dotknu se ohně patřily mezi vůbec nejlepší okamžiky celého večera.

Kromě většího zapálení kapely chyběla na pódiu i Lenka Dusilová, bez jejíhož vokálu je balada Sen poloviční. Víc důvodů ke kritice však Lucie v SaSaZu nedovolila. Kapela má nespornou oporu ve svém zlatém fondu - jak repertoár označuje Michal Dvořák - a skladby jako Amerika, Lovec, střelec, doktor & vědec (v setlistu vtipně zkrácené na LSD a vědec) nebo Zkamenělý dítě fungují i po letech stále na výbornou. Tím spíš, že kapela nikterak neriskovala a skladby předvedla v originálních aranžích a po hudební stránce prakticky bez většího zaváhání.

Ve chvílích, kdy se David Koller chopil kytary, za něj za bicími alternoval jeho syn Adam. Dalšího "bubeníka" v sále, brankáře Petra Čecha, k bubnům naštěstí nepustili. Svůj prostor na pódiu naopak dostala zakladatelka a patronka nadace Tereza Maxová, která se společně s ředitelkou zavlnila do rytmu Pohybů a následně přebrala šek na 828 tisíc Kč.

NADACE TEREZY MAXOVÉ DĚTEM

Návštěva Kojeneckého ústavu v Praze 4 Krči v roce 1996 byla pro Terezu Maxovou osudnou. Založila nadaci, jejímž cílem je umožnit každému dítěti vyrůstat v rodině a tedy snížit počet dětí vyrůstajících v ústavní výchově. Těch je u nás v současnosti více než čtyřiadvacet tisíc.

Počátek podpory Nadace Terezy Maxové dětem kapelou Lucie sahá už do druhé poloviny devadesátých let minulého století. Právě tehdy patronka nadace oplatila kapele podporu svůdnými pohledy a tanečky ve videoklipu Pohyby. Díky spolupráci topmodelky s českou rockovou legendou se konal i koncert v pražském klubu SaSaZu. Charitativní aukce sta vstupenek a kytary podepsané členy kapely vynesla 828 tisíc Kč. Celkově večer přinesl dětem žijících v dětských domovech nebo v pěstounské péči bezmála dva miliony korun.

Teprve druhý koncert Lucie po obnovení činnosti splnil svůj účel. Nadaci vydělal peníze, kapela si po půl roce vyzkoušela atmosféru "naostro" a publikum se mohlo vrátit o nějakých deset patnáct dvacet let v čase do doby, kdy Lucie valila holkám šrouby do hlavy. A ti, kdo v SaSaZu chyběli, se mají za rok na co těšit...

text: Petr Adámek, foto: Honza Průša (musicserver.cz)

0,00