LIVE: Nick Cave na Pohodě nepřímo vybízel k sebevraždě

Vydáno 14.07.2013 | autor: redakce

Mají na kontě patnáct studiových desek, je jim všem jednotlivě víc let než čtenářům iReport.cz v součtu a vyfetovali více drog než všichni návštěvníci jejich koncertu na Pohodě dohromady. A přesto dokázali s davem něco, co nikdo jiný na tomhle festivalu nezvládl.

LIVE: Nick Cave na Pohodě nepřímo vybízel k sebevraždě LIVE: Nick Cave na Pohodě nepřímo vybízel k sebevraždě

pohoda 06 nick caveNICK CAVE & THE BAD SEEDS
Pohoda Festival, Trenčín
13. 7. 2013

Strhující show se dá představit mnoha různými způsoby. Buď se jedná o obrovskou produkci plnou LED obrazovek, projekcí, stroboskopů a konfet (např. Coldplay). Nebo se jedná o kapelu, která běhá po pódiu, skáče, leze po konstrukcích a neustále se snaží publikum rozeskákat. Nebo jsou to obě varianty dohromady. Anebo jste The Bad Seeds a vaším frontmanem je Nick Cave. Ne že by snad na stagei neřádili, ale přece jen je v tom už trochu omezují kloubní protézy. Tahle show byla strhující emocemi, které z hlavního protagonisty stříkaly na všechny strany. Pouze svojí silou osobnosti a charismatem dokázal, že i v těch nejtišších pasážích si davy mezi sebou vůbec nepovídaly, bylo ticho a všichni napjatě poslouchali každý tón. To je jev, který se jen tak nevidí. Cave je nejen úžasný textař, dobrý klavírista a zpěvák, ale také je velice nadprůměrný herec a jeho grimasy a pohyby jako by zpěv doplňovaly a staly se dalším sdělovacím médiem.

V setlistu bylo zařazeno poměrně hodně nových písní. Ty tvořily víceméně půlku celého koncertu. Přesto si mezi starými kusy nemusely připadat jako chudé příbuzné a naopak dokázaly, že nová deska Push The Sky Away není žádný výprodej Caveova šuplíku. Mezi nejsilnější momenty koncertu patřily i právě songy z této nahrávky ať už úvodní We Know Who U R nebo depresivní Higgs Boson Blues.

pohoda 12 nick cavepohoda 09 nick cave

Kapela jako by si akorát nemohla vybrat mezi dvěma polohami - tou trochu rozjetou, rockovější, kdy se snažila dělat co nejvíc rámusu a protipólem, kdy prim hrála intimita. Tak jako show drhla v těch rockových momentech, projasnila se a byla téměř dokonalou v těch jemnějších. Když za klavírem potichu zpíval People Ain't No Good, bylo to uvěřitelné a krásně depresivní. Člověk asi málokdy zažije tak silný sebedestruktivní pocit jako po včerejším koncertu Nick Cavea. Suicidal tendencies!

Nick Cave má stále co říct, do starého železa určitě nepatří a z jeho kapely - přestože věkově přesluhující - by si v ohledu energie, instrumentality a celkové prezentace mohli mnozí mladší souputníci brát příklad.

text: Martyn Starý, foto: Pavel Mužák

0,00