LIVE: Carlos Santana proměnil Prahu v karnevalové město

Vydáno 02.08.2013 | autor: redakce

Carlos Santana přijel do Prahy jako šiřitel míru, učitel dějin lásky, přenašeč ducha Latinské Ameriky a především jako vynikající kytarista. S kapelou v zádech hrál starší hity, které roztančily dobrou polovinu O2 areny, a předvedl, jak má vypadat pravý Santanův karneval.

LIVE: Carlos Santana proměnil Prahu v karnevalové město LIVE: Carlos Santana proměnil Prahu v karnevalové město

SANTANA

O2 Arena, Praha
1. 8. 2013

Krátce po osmé nastal velký třesk, všechno zhaslo a na obrazovce se objevila projekce Mléčné dráhy. Poté přišel Santana a stal se, i díky bílým kalhotám, bílému klobouku a bílé košili s nápisem Peace - mír, nejzářivějším bodem na jevišti. Muzikanti, kteří ho doprovázeli, se každou chvíli měnili, stabilně byl na pódiu jen Santana, uznávaný bubeník Dennis Chambers, kytarista, basák a klávesista. Postupně byli doplňováni dvěma zpěváky schopnými hrát na cokoliv, co udrželi v ruce, dvěma bubeníky, trumpetistou a trombonistou.

Santana od srdce: na album přispějí Gloria Estefan či Ziggy Marley

Skladby, které zazněly, byly především staršího data vzniku, poslední album bylo opomenuto. Kapela zahrála i songy, které vznikly jako spolupráce s hudebními kolegy a na ty české publikum slyšelo nejlépe. Mezi jednotlivými songy nebyl ponechán velký prostor pro potlesk; větší prostor si Santana nechal až na první větší pauzu, kdy nadšeně sděloval publiku, že žijí v srdci Evropy. Tato hláška ovace nezpůsobila a nebylo to tím, že by mu diváci nerozuměli. Proto Santana, do mikrofonu vždy se zavřenýma očima, změnil téma na lásku a vysloužil si nadšený potlesk a následný tanec poloviny haly.

Tančilo se téměř po celou dobu, kdy O2 Arena připomínala místo konání karnevalu. Pozitivní energie se úspěšně přenášela z pódia a z obrazovky nad pódiem, kde při velkých hitech probíhala projekce Santanových klipů, do publika, které nadšeně reagovalo na jakýkoliv podnět.

I když se především zpěváci snažili zaujmout dav, hlavní slovo měl vždy Santana. Dával jedno sólo za druhým, buď na kytaru zavěšenou na krku, nebo na druhou, díky úspoře času a možná i vizuální efektivitě přidělanou na stojanu u mikrofonu. Santana dokázal i uprostřed sóla podat bubeníkovi spadlou paličku, aniž by musel přestat hrát. Posunky řídil provoz na pódiu a pouhé pokynutí rukou dokázalo rozmávat už tak nabuzené diváky. Za zmínku stojí i výkon Dennise Chambera, který udržoval rytmus i za pomoci protirytmů.

Po dvou a půl hodinách se Santana nechal vytleskat k přídavku nejen publikem, ale i projekcí, která zobrazovala tleskající ruce. Roztančený a nyní i z převážné většiny stojící dav ovšem žádnou nápovědu v podobě projekce nepotřeboval.

Carlos Santana truchlí. Zemřel jeho mladší bratr Jorge, rovněž úspěšný kytarista

Koncertu se nedalo nic vytknout, Santana předvedl to nejlepší, přinesl náladu karnevalů do jinak šedivé Prahy a publikum reagovalo vstřícně a snad si vzalo k srdci i poslední poselství "Buďtě blázniví!", které Santana během koncertu předal.

text: Jana Václavíková, foto: Matěj Slezák
Témata: Carlos Santana, O2 aréna,

0,00