RECENZE: Robin Thicke byl objeven pozdě, ale přece

Vydáno 06.08.2013 | autor: Daniel Maršalík

Blurred Lines je hit, který už čtvrt roku boduje ve všech světových hitparádách. Jedná se o jednoznačně největší hit Robina Thickeho. Už teď je jasné, že stejně pojmenovaná deska bude Američanovou nejúspěšnější, ale je i nejlepší?

RECENZE: Robin Thicke byl objeven pozdě, ale přece RECENZE: Robin Thicke byl objeven pozdě, ale přece

robin cdROBIN THICKE
BLURRED LINES
Universal Music
10 trax / 42:34

Tracklist: Blurred Lines; Take It Easy on Me; Ooo La La; Ain't No Hat 4 That; Get in My Way; Give It 2 U; Feel Good; 4 the Rest of My Life; Top of the World; The Good Life

Na megahit velikosti Blurred Lines čekal Robin deset let. Přišel asi poměrně nečekaně. Zpěvák ho vydal jako singl ještě před vydáním desky. Podobný úspěch se nemusí opakovat a byla by škoda ho nezúročit k nalákaní ke koupi celého alba. Robin rychle zareagoval a vydal, co měl natočené. O kalkulu trochu svědčí nejen pojmenování CD po úspěšném singlu, ale i jeho zařazení hned na úvod nahrávky a také to, že novinka má pouze deset tracků, což je ze všech Thickových desek nejméně. Američan je ale naštěstí schopný autor i interpret, a tak i tato "znouzectnost" se drží vysoko nad průměrem současného RnB.

Dříve Robin tíhnul více k neosoulu, jeho nové písně jsou více taneční, přesto z nich je stále cítit písničkářství. Tvorba Robina Thickeho není nepodobná té Justina Timberlakea. Ten je ale větší perfekcionista, lepší tanečník respektive performer a pravděpodobně i o něco kvalitnější zpěvák. Thicke se zase může pochlubit autorstvím nebo alespoň spoluautorstvím všech svých skladeb. Navíc trpí uměleckým přetlakem. Od vydání debutu v roce 2003 je jeho aktuální deska už šestou v pořadí.

Skladba Blurred Lines byla poslána do světa v tu pravou chvíli. Léto potřebuje svůj velký hit a ty většinou nebývají moc intelektuální. Ale ve srovnání s jinými letními peckami je tato, kde kromě Robina zpívá i Pharrell Williams a rapuje T.I., nadmíru sofistikovaná. Kolovrátková melodie byla opatřena jednoduchým, ale provokativním klipem s nahými modelkami, což perfektně zafungovalo. Lascivních klipů je mnoho, ale ne každý je vkusný a povedený. Tenhle srší vtipem a nadhledem. Druhým singlem je duet s Kendrickem Lamarem Give It 2 U. Jedná se o další rychlou skladbu, která hodně těží ze současné taneční scény. Robin si ale dal záležet na to, aby jeho produkce nepřekročila tu mez, kdy by jeho muzika ztratila duši.

Celkově se o desce Blurred Lines dá říct, že to je nejpozitivnější Thickeho deska. Jakoby v Robinově životě začalo více svítit slunce. Možná ale jen potkal producenta Pharrella Williamse, který z Robina vytvořil módní záležitost. Žádná dobrá party se neobejde bez písně Blurred Lines, stejně tak rádia se předhánějí, které ji zahraje častěji. Pro Pharrella je tak rok 2013 velmi úspěšným, protože jediná skladba, která dokázala zmiňovanému letnímu hitu konkurovat byla a je Get Lucky od Daft Punk s hostujícím Pharrellem za mikrofonem.

Každopádně je dobře, že dlouho přehlížený umělec Robin Thicke se konečně dostal na seznam áčkových celebrit. Američan nenatočil vyloženě slabé album a i Blurred Lines vychází v celkovém hodnocení hodně dobře, přesto v jeho diskografii jsou vybroušenější klenoty, např. The Evolution of Robin Thicke nebo Something Else.

BEST TRAX: Blurred Lines, 4 the Rest of My Life, Ooo La La
ZKUS TAKY: Justin Timberlake - The 20/20 Experience, Bruno Mars - Unorthodox Jukebox, Robin Thicke - Something Else

Daniel Maršalík