LIVE: Třetí den na Trutnově patřil Toy Dolls, pobavil i Oldřich Kaiser

Vydáno 18.08.2013 | autor: redakce

V sobotu se návštěvníci festivalu v Trutnově stali svědky dvou mimořádně zábavných vystoupení. Nejdřívě přišel na řadu nespoutaný živel Oldřich Kaiser společně s Dášou Vokatou, o půlnoci předvedli svou zábavnou punkovou show Toy Dolls.

LIVE: Třetí den na Trutnově patřil Toy Dolls, pobavil i Oldřich Kaiser LIVE: Třetí den na Trutnově patřil Toy Dolls, pobavil i Oldřich Kaiser

Trutnov III 022TRUTNOV OPEN AIR FESTIVAL, den III
Na Bojišti, Trutnov
17. 8. 2013

Počasí festivalu v porovnání s některými jinými akcemi mimořádně přeje. V místních luzích a hájích se za tuto přízeň sluší poděkovat Krakonošovi, který na festival dohlíží z nedalekých Krkonoš. Hodinu po poledni si hlavní scénu podmanili The Tap Tap, kapela tělesně postižených studentů a absolventů pražského Jedličkova ústavu. Po nich sluncem rozpálený areál roztančila tuzemská legenda reggae Švihadlo.

Jestliže den předtím bylo možné vidět a slyšet Medvěda s pořadovým číslem 009, v sobotu se Bojištěm prohnalo zvířat hned sto. Jan Kalina a spol. alias Sto zvířat nabídli kromě osvědčených hitů i skladby z posledního alba včetně titulní Hraju na klavír v bordelu.

Trutnov III 002Trutnov III 048

Uklidnění přinesl Jiří Schmitzer. který připomněl i své krušné hudební začátky. Dnes už prý s neúspěchem nepočítá, takže si připravil i přídavek Letní louka. Ten měl mít podle jeho slov tu výhodu, že když zahraje právě tuto píseň, už po něm nikdo nic nechce. Tentokrát mu tato lest nevyšla a musel přihodit ještě jeden kousek. Čas měl, neboť následovalo skupinové focení, které nezabere tolik času jako příprava dalšího koncertu.

Trutnov III 030Trutnov III 054

Hana a Petr Ulrychovi se skupinou Javory Beat se museli vypořádat se značným úbytkem publika. Petr těm mladším pro jistotu připomněl, že s Hanou skutečně nejsou manželé, ale sourozenci. Aby si mládežníci nemalovali svět moc na růžovo, zazpíval, že "i oni kdysi měli ideál".

Zatímco hlavní scénu obsadil Rachid Taha, v undergroundovém stanu se odehrálo těžko uvěřitelné vystoupení Oldřicha Kaisera a Dáši Vokaté. Při ladění se zdálo, že místy vynechává Kaiserova kytara, což moderátor glosoval slovy: "Já myslel, že Ti vynechávaj' jenom ledviny." A takových hlášek zazněla v následujících bezmála devadesáti minutách celá řada. Známý herec uvedl své vystoupení s humorem sobě vlastním: "Vůbec nevím, co tady dělám." A co že dělal? Recitoval Magorovy básně, zpíval, doprovázel Dášu Vokatou na kytaru i housle. Jen mu občas hudebně zkušenější kolegyně musela poradit, že by bylo dobré s nástrojem přistoupit blíže k mikrofonu. Přednes jedné prolétářské básně ho rozpálil natolik, že v rámci recitačního transu spustil kalhoty ke kotníkům.

Trutnov III 065Trutnov III 041

Na dvojce následně rozhodil své sítě "Kapitán 77". A pokud by někdo ani v závěru nepoznal, jaký styl preferují The Fialky, napovědět mohla píseň Punk 77. Jednu skladbu věnovali i Ester Kočičkové. Sympatie jsou zřejmě vzájemné, protože moderátorka sama vybízela publikum k vyvolání přídavku. A to dost svérázným způsobem...

Zájem většiny přítomných upoutal Julian Marley se svým houpavým reggae. Jeho blok se setkal se značným ohlasem, i když působil lehce monotónně. A protože i Julian hodil do placu něco navíc, program nabral asi půlhodinový skluz.

Trutnov III 081Trutnov III 082

Když se sobota přehoupla do neděle, vtrhlo na pódium trio Toy Dolls. Jejich pojetí punku je odlišné, a to nejen díky unikátnímu pojetí zpěvu. Bláznivá a veselá show, kde nechybí ani točení kytarami, nenechala nikoho v klidu. Po klasikách typu Spiders In The Dressing Room, Harry Cross nebo Nellie The Elephant mohli bez výčitek svědomí zahrát i Victory, neboť za vítězství je možné jejich koncert považovat.

Kdo ještě stále neměl dost hudebního nášupu, mohl pokračovat třeba na druhé scéně, kde se odehrával večírek ve společnosti Buty.

text: Tomáš Rumler, foto: Ondřej Kudela

0,00