LIVE: Robbie Williams je král Evropy. Naživo i v kině

Vydáno 21.08.2013 | autor: redakce

Robbie Williams vyrazil po dlouhých 7 letech na turné po Evropě. O vyprodané haly a stadiony se rozhodl Robbie podělit i se zbytkem Evropy prostřednictvím přímého přenosu z estonského Tallinnu, který se promítal po evropských kinech. V Česku hrál Robbie ve třiceti kinosálech.

LIVE: Robbie Williams je král Evropy. Naživo i v kině LIVE: Robbie Williams je král Evropy. Naživo i v kině

RW live 01ROBBIE WILLIAMS
Tallinn, Estonsko
20. 8. 2013

Jako místo konání "evropského" koncertu byl vybrán předposlední koncert Take The Crown tour v Estonsku. Zaplněný 70tisícový stadion v Tallinnu, obklopený lesy z jedné a mořem z druhé strany, už byl nabuzený, když diváci poklidně usedali do svých pohodlných sedadel v kinech. Kamery zabíraly venkovní stadion ze všech úhlů a přesně na čas zaměřily svou pozornost na pódium, kterému kralovala obří zlatě osvětlená maketa hlavy Robbieho Williamse. Z jejího temene vyjel na pásech připoutaný Robbie, který příchodem připomínal Jamese Bonda, a černým kostýmem s flitrovaným frakem a botami plnými ostnů zase kouzelníka.

Velkolepým příletem na scénu a písní Let Me Entertain You začal Williams svou show. Ve dvou hodinách zazněly všechny zásadní hity jako Feel, Bodies nebo Rock DJ. Převážnou většinu písní zazpíval s kapelou za zády, pár songů ovšem zaznělo v akustické verzi, které zpěvák odehrál se svou kytarou na kraji pódia. S písněmi si pohrával a leckdy spojil hned dvě do jedné. Na pódiu se pohyboval lehkými tanečními kroky, stěžoval si na záda a sháněl se po dobrých estonských drogách.

RW live 06RW live 07

Každý pohyb každého člena kapely, doprovodných zpěvaček i samotného Williamse byl naplánován a pečlivě nazkoušen, kameramani tudíž věděli, co a jak zabírat, aby nebyla vidět zákulisní kouzla, jako přesouvání věcí z pódia a na něj. Přes přesnou choreografii nepůsobil výkon nikoho na stagi uměle a nepřirozeně, prostor byl i na improvizaci, kdy například Robbie popadl překvapeného kytaristu a políbil ho, nebo když si při upevňování mikrofonu technikem začal pobrukovat Baby One More Time od Britney Spears a celý stadion se přidal.

K duetu Kids si přizval britského zpěváka Ollyho Murse, kterému takto vrátil své hostování ve finále X Factoru, které Murs nakonec nevyhrál. Další nečekaný host na pódiu byla lotyšská fanynka z první řady, s níž v objetí a následně v posteli s loutkou oblečenou jako Robbie, odzpíval dva songy. Poté s ní žertoval, ať se ho nebojí, že je jen mezinárodní hvězda a že přišla o 6 let později, jelikož už je ženatý.

RW live 03RW live 05

Mluvení a vtípky představovaly podstatnou část koncertu. Robbie Williams kraloval nejen pódiu, na němž byly jeho iniciály, makety jeho obličeje a vyvýšené pódium ve tvaru koruny, mohl také za každé zasmání a u přidávané Angels i za každou slzu.

Myšlenka jít do kina, usadit se do křesla, pojídat popcorn a užívat si koncert, je přinejmenším zvláštní. Zvlášť když vás hudba nutí tančit a kinosál na to není nejlepší místo. Přesto to vypadalo, že pražské kino Světozor si to užívalo, bez zpěvu a bez tance, ale se závěrečným aplausem a pohupujícími se hlavami.

text: Jana Václavíková, foto: robbiewilliams.com

0,00