LIVE: Premiéru Suede v Česku ovládl živel Brett Anderson

Vydáno 17.11.2013 | autor: redakce

V době, kdy promotéři přivážejí do stále informovanějšího Česka stále čerstvější kapely, se objevují i výjimky velkých jmen, které se u nás objeví debutově až dvacet let po prvním společném naladění kytar. Suede jsou důkazem toho, že když necháte české publikum přes 20 let čekat, bouřlivě váš příchod ocení.

LIVE: Premiéru Suede v Česku ovládl živel Brett Anderson LIVE: Premiéru Suede v Česku ovládl živel Brett Anderson

suede 01SUEDE
Lucerna, Praha
16. 11. 2013

Kdyby někdo zabloudil na koncert Suede náhodou, tak jen z přítomných diváků by těžko poznal, na jakou akci se dostal. Věkem se publikum pohybovalo v kategorii 35+, za dospělými se trousily děti, jejichž hudební výchovu rodiče nepodcenili. V sále se střídala trička s nápisy Muse, Caravan Palace, britskou vlajkou i s doktorem Zoidbergem z Futuramy. Ženy v sále měly vlasy v culíku i zesvětlené peroxidem. Kdo mohl přitáhnout takhle rozmanité publikum, ptal by se náhodný návštěvník. Odpověď přišla krátce po deváté - kapela z ostrovů, co se proslavila v devadesátkách britpopem, kapela Suede.

Před nimi stihli odehrát svůj set téměř mathrockový Teleman, kteří vypadali, že dětství strávili u televize na otomanu. Jejich rozjezd byl příjemným začátkem, zvukem připomínajícím The Whitest Boy Alive do pozadí plnícího se sálu, jejich vystoupení by však bylo více oceněno v malé Lucerně a jiným publikem.

suede 03

Poté zhasla světla a velký nápis Suede navnadil parket sálu navyklého na maturitní plesy. Ovšem až příchod Bretta Andersona, kterému v hlavě hrála pravděpodobně píseň I'm Sexy and I Know It, když zapózoval s mikrofonem, způsobil bujarý potlesk celého sálu, který nepřestal ani po dobu otvírací Still Life. Na setlistu byly zastoupeny spíše starší singly, ovšem české publikum se nenechalo zaskočit ani songy z letošní desky Bloodsport a výborně reagovalo i na tyto novinky. Znalost textů několikrát prověřil i sám frontman, když se slovy "Sing along" podpořil už tak dobře spolupracující diváky.

suede 04suede 19

Vládu nad pódiem měl Brett Anderson pevně v rukou, když točil mikrofonem na všechny strany, omotával se kabelem, několikrát naběhl do publika, skákal z místa na místo, chytal první řady za ruce, rozepínal knoflíky své černé košile nebo se procházel jako modelka ze strany na stranu. Své charisma doplňoval i podbízivými tanečky, které rozzářily oči prvním řadám a kterými napjal v kolenou i řady vzadu. The 2 of Us zazpíval vleže, stále výborně. Výbornou práci s hlasem předváděl po celou dobu, a tak jedinou chybou, které se dopustil, byla situace, kdy nechytil u přídavku na zem padající mikrofon.

Dva přídavky následovaly po nekonečných minutách vytleskávání, prvním She's In Fashion v akustické podobě a poté Stay Together s plným ansáblem a parketem zaplněným rukama nad hlavou. Suede namísto semišové show ukázali svou drsnou stránku, ve které nenechají nikoho vydechnout a při níž vám nedovolí odtrhnout od nich oči.

text: Jana Václavíková, foto: Pavel Mužák

0,00