LIVE: Když Primal Scream, tak naživo a nahlas

Vydáno 19.11.2013 | autor: redakce

Primal Scream u nás mají věrné fanoušky. Takové fanoušky, kteří na nich byli před dvěma lety a jistě dorazí i na jejich příští koncert. Tentokrát pro ně skotská parta zahrála v pražském Lucerna Music Baru.

LIVE: Když Primal Scream, tak naživo a nahlas LIVE: Když Primal Scream, tak naživo a nahlas

18 primal screamPRIMAL SCREAM
Lucerna Music Bar, Praha
18. 11. 2013

Sál byl naplněn lidmi, kteří prožívali s nespoutanou hudbou Primal Scream své bouřlivější dospívání, když se vlnili do alternativně tanečních a rockových rytmů, jež jim kdysi pomáhali uvolňovat stres a ukázat světu kolem, že v tuto chvíli existují jen oni a volume doprava. Nyní přišli na Primal Scream oživit vzpomínky na bezstarostnější časy.

Do modrých světel se vznášela vůně trávy, kterou káravě vzali dětem z kapsy u džínů, aby si připomněli staré emoce. Samotní Primal Scream přišli do zelenomodrého hávu bez velkých řečí a gest a začali skladbou 2013, která otvírá letošní novinku More Light.

Kromě hudby hrála na pódiu velkou roli i stylizace. Komu to vlasové buňky dovolily, měl účes ala frontaman Bobby Gillespie. Tmavé vlasy nad ramena s perfektně střiženou ofinou měla jak basačka Simone, tak kytarista Barrie. Ostatním musela stačit pokrývka hlavy v podobě klobouku. Na hubeném zpěvákově těle se třpytila stříbrná košile a na nohou mu zářily naleštěné boty. Ty hojně odskakoval ukazovat prvním řadám, které k němu leckdy marně natahovaly ruce. V ostatních případech rozdával "highfivy" a "lowfivy".

27 primal scream

Chemie na pódiu fungovala skvěle, všichni se na sebe usmívali. Kytaristi předváděli každý ze své strany pódia synchronní tanečky s kytarou, frontman chytal basačku bratrsky za rameno, občas k sobě prohodili pár vtípky a postřehů z publika. S chemií pod pódiem byl naopak v první polovině problém. Lidé reagovali skvěle po každé písničce, avšak v průběhu songu jen nezaujatě zírali před sebe. To jim zpěvák při dlouhých dohrách, kterých mají Primal Scream nemálo, oplácel stejným nezaujatým zíráním. Skoro se až zdálo, že mikrofon je jeho nejdůležitější tepnou, bez které není schopen větší akce. Aby rozproudil publikum, předváděl i svůj typický pololobotomický tanec, na který se již pár jedinců chytlo.

48 primal scream33 primal scream

V druhé půlce písní Swastika Eye se najednou energie změnila a celý sál se rozhoupal do vlny této - našimi rádiovými vlnami nepodporované - skladby. Prkenné Bobbyho tanečky byly nahrazeny mocným roztleskáváním davu, fanynky v prvních řadách se sápaly po doteku, skákaly na bariéry, aby získaly spadlá trsátka, a posílaly vzdušné polibky.

Poslední bezmála dvouminutová dohra byla podpořena dvouminutovým potleskem, který pokračoval pár minut i poté, aby přivolal kapelu zpět. Primal Scream přišli, výborně zahráli tři další songy, rozproudili kotel pod pódiem, poděkovali, podepsali cédéčka a nechali fanynky pištět a objímat se, zatímco si ostatní fanoušci řekli, jak dobrá to zase byla party a že příště, příště půjdou znova.

text: Jana Václavíková, foto: Leoš Horký

0,00