LIVE: Ozzy se klaněl Praze, Praha smekla před Black Sabbath

Vydáno 08.12.2013 | autor: redakce

O instrumentálním výkonu Black Sabbath nemohl předem nikdo pochybovat. Nejistotu ale rozptýlil i sám Ozzy Osbourne, který se - vzhledem ke své pověsti - předvedl v nečekaně dobré formě. Více než nadprůměrný výkon udržel po celé dvě hodiny a dokázal, že statut ikony už nikdy ztratit nemůže.

LIVE: Ozzy se klaněl Praze, Praha smekla před Black Sabbath LIVE: Ozzy se klaněl Praze, Praha smekla před Black Sabbath

Black Sabbath P live 105316BLACK SABBATH
O2 arena, Praha
7. 12. 2013

Schovaní za "oponou", Black Sabbath svůj nástup na pódium dramaticky gradovali. Do zvuku sirény se rozsvítilo několik červených světel, která několikrát obkroužila O2 arenu. Klasika v podobě War Pigs a tradiční rozhulákání davu hned v úvodu patří k obvyklému koloritu, pokud se tedy pánové zrovna nedohadují a spojí své síly v jeden celek. Jak se později ukázalo, album Paranoid bylo při sestavování setlistu vytěženo opravdu vydatně. Po bloku dalších písní Into The Void, Under The Sun/Every Day Comes And Goes a Snowblind se dostalo na první novinku v podobě Age Of Reason.

Kapelu hnal svou bicí soupravou kupředu Tommy Clufetos, který už si osahal prostředí pražské haly před rokem a půl v rámci projektu Ozzy & Friends. Vzhledem k velkému věkovému rozdílu byl tento Američan nejenergičtějším mužem na pódiu, což potvrdil i při svém sólovém výstupu, kdy nechal zbytek kapely oddechnout. Na ostatních byla patrná uvolněnost, dobrá nálada a vzájemný respekt. Ten demonstroval frontman třeba i tím, že lehce upravil text, ukázal směrem ke kytaristovi a zvolal: "He Is Iron Man" s odkazem na nemoc, se kterou se statečně a snad i úspěšně pere Tony Iommi. V porovnání s rozevlátým Osbournem působil mnohem soustředěněji, ale věčný klaun za mikrofonem ho v průběhu večera několikrát rozesmál. Iommi i basák Geezer Butler si v podstatě celou dobu drželi své pozice na pódiu a jejich hru nelze charakterizovat jinak, než jako nenápadná dokonalost. Ozzy Osbourne si kromě zpěvu drží i "vedlejšák" v podobě neustáleho hecování a roztleskávání obecenstva, které se nenechalo dlouho pobízet.

Black Sabbath P live 105303Black Sabbath P live 105310

Ke druhému čerstvému tracku End Of The Beginning vedla cesta přes trojlístek Black Sabbath, kdy většina lidí v úvodu snad ani nedýchala, Behind The Wall Of Sleep a N.I.B. Po palbě Fairies Wear Boots, Rat Salad a Iron Man se dostalo i na další povedenou novinku God Is Dead?. Položky z aktuálního alba 13 do celkové koncepce koncertu dokonale zapadly a nebylo znát, že od nejstarší tvorby je dělí více než čtyřicet let. Dokonce i Ozzy Osbourne je zvládl v porovnání s některými předchozími štacemi mnohem lépe a tentokrát nebylo znát, že je ještě nemá tolik zaryté pod kůží.

Black Sabbath P live 105312

Jako přídavek, na který se dlouho nečekalo, nemohlo zaznít nic jiného, než proslulý flák Paranoid. Mimořádný zážitek podtrhnul vynikající zvuk (minimálně v sektoru pod pódiem, dle ohlasů třeba i sezení naproti pódiu). Celý koncert připomínal listování těmi nejslavnějšími kapitolami hudební encyklopedie. Zároveň dokázal, že listy označené Black Sabbath navzdory plynoucímu času nezežloutly. A tu trochu prachu se vyplatí aspoň občas sfouknout.

Setlist: War Pigs, Into The Void, Under The Sun/Every Day Comes And Goes, Snowblind, Age Of Reason, Black Sabbath, Behind The Wall Of Sleep, N.I.B., End Of The Beginning, Fairies Wear Boots, Rat Salad, Iron Man, God Is Dead?, Dirty Women, Children Of The Grave, Paranoid

text: Tomáš Rumler, foto: Vojtěch Florian (musicserver.cz)

0,00