LIVE: Babyshambles v Praze - one man show Petea Dohertyho

Vydáno 10.12.2013 | autor: redakce

Nic nerozehřeje zmrzlé končetiny jako alkohol. A nic je nepřinutí k pohybu spolehlivěji než hudba. A co je výsledkem součtu alkohol + drogy + hudba? Pete Doherty a jeho Babyshambles. Ti včera Praze předvedli, jak vypadá takový drogový večírek, na kterém se seznámila nejedna kapela.

LIVE: Babyshambles v Praze - one man show Petea Dohertyho LIVE: Babyshambles v Praze - one man show Petea Dohertyho

babyshambles 0027BABYSHAMBLES
Lucerna Music Bar, Praha
9.12.2013

"Drahý Pete, přijela jsem z Polska..." začal číst Pete Doherty uprostřed koncertu ze zmuchlaného dopisu, který mu přistál u nohou. Pete skutečně obdivoval vše, co se na stagei objevilo. V přestávkách mezi songy se o svou dětskou radost z dárků dělil se zbytkem kapely a nahrazoval jim tím nedostatečnopu pozornost, které se od publika dočkali. Veškerá pozornost byla totiž věnována výhradně Dohertymu, jenž svou osobností lákal pohledy, zvedal ruce a rozepínal spodní prádlo bez rozdílu pohlaví.

Přestože Lucerna Music Bar nebyl vyprodaný, fronta před klubem se táhla až k tramvajové zastávce. O zpestření a hromadné natahování krků se nepostaral nikdo jiný než Pete, když vyšel v bílém pyžamu a omlouval se, že nemá čas na fotky, protože se musí jít převléct. Tím způsobil první vlnu hysterie, která neustala, naopak se přeměnila na trvalý stav, když o pár hodin později přišli na pódium kompletní Babyshambles, aby doručili svojí Delivery.

babyshambles 0003

Setlist byl poskládán z písní ze všech tří desek, které kapela během osmi let nahrála. Publikum reagovalo výborně, znalost textů byla samozřejmostí. Stejně tak zafungoval i nepsaný dress code v podobně klobouků, které si fanoušci s Petem vyměňovali. Po chvíli přestala výměna klobouků stačit a řada přišla na ostatní svršky. Peteovo tričko zmizelo okamžitě, jakmile se prvně vrhl střemhlav do prvních řad. Na oplátku dostal fialové sako. Větší starosti než o své oblečení přidělával sekuriťákům, když s nimi hrál hru ala "Chyť mě, když to dokážeš" - pokaždé, když ho vytáhli z lačných rukou publika, počkal, než se na vteřinu otočili, a skočil zpět dolů.

"Miluju tě a miluje tě i moje sestra," pokračoval dopis od polské fanynky. "Je jí osm... Tak to by stačilo!" zakončil Pete čtení, odhodil dopis stranou a začal si opět pohrávat s mikrofonem. Poskakoval po kraji pódia, válel se a poseděl u bicích, aby se mohl napít. Po songu Pipedown kapela odešla stejně rychle a nenápadně, jako na začátku přišla, a následovala další pozitivní křivka hysterické vlny, která zapříčinila několikaminutové vytleskávání. Babyshambles na sebe nechali dlouho čekat a vrátili se se dvěma staršími hity Albion a Fuck Forever.

babyshambles 0008babyshambles 0016

Fronta, co se před koncertem táhla ke dveřím, se po vystoupení táhla k merchandisu, který se rychle vyprodal. Security posunuli zábrany až k baru, aby náhodou Doherty opět  nechtěl vyrazit k lidem, nebo aby naopak lidé přestali trhat kusy izolepy z pódia a tisknout si je k srdci. To, že Babyshambles odehráli skvělý koncert, bylo slyšet ze všech stran z útržků rozhovorů: jak to bylo úžasné, báječné, proč hráli tak krátce? (jen něco málo přes hodinu) a jak by bylo super, kdyby Pete vyšel ven.

text: Jana Václavíková, foto: Vojta Florian

0,00