LIVE: UDG představili své kamarády a dojali Prahu

Vydáno 18.12.2013 | autor: redakce

Ústečtí UDG navštívili v rámci své kamarádské šňůry pražský Lucerna Music Bar. Kdo ovšem čekal klasický model koncertu o předkapele a hlavní hvězdě večera, se pekelně spletl. Vystoupení se podobalo spíš přehlídce nových i starších talentů české hudební scény. A nebyli by to UDG, kdyby publikum připravili o dojemný závěr.

LIVE: UDG představili své kamarády a dojali Prahu LIVE: UDG představili své kamarády a dojali Prahu

udg Brno 02UDG, O5 & RADEČEK, KOFE-IN
Lucerna Music Bar, Praha
17. 12. 2013

Večírek odstartovala poněkud nesměle dvojce Livingstone. Zpěvačka, jejíž hlas se výškou i barvou nápadně podobal Lily Allen, zazpívala za doprovodu akustické kytary několik převzatých hitů zejména od Adele, ale zazněla I Need A Dollar od Aloe Blacca.

Jako další v řadě předskokanů obsadili pódium O5 & Radeček, kterým se podařilo rozhýbat publikum už během prvních dvou odehraných skladeb. Music Bar definitivně roztál až při Praze, jejíž refrén snad zpívali všichni včetně barmanů. Obdobného úspěchu se dočkala i skladba Zůstaň, pro jejíž úplnost nahradila hlas Kláry Vytiskové odvážná zpěvačka Jana z publika.

Kofe-In nastoupili už k "hotovému" - lidé byli rozezpívaní a roztančení, v mnoha případech i posilněni alkoholem. To byl nejspíš nakonec i zpěvák Jan Kunze. Kofe-In na pódiu pokřtili svou novou desku Dobré nebe a ta část sektu, která nepotřísnila přítomné fanoušky v sále, padla za oběť právě zmíněnému frontmanovi, jehož pozdější vystupování za mikrofonem připomínalo vystoupení pana prezidenta u korunovačních klenotů. Nicméně i přes zmatené zpěvákovy pohyby a zpomalený slovní projev dokázali atmosféru, kterou nasadili O5 & Radeček, udržet.

Samotní UDG se na podium nechali doslova vykřičet netrpělivým publikem. Svůj téměř dvouhodinový výstup otevřeli refrénem Zpěvů deště a teprve po krátkém úvodu pozdravili své publikum. Komunikace s fanoušky je pro tuhle šestice neodmyslitelnou součástí koncertů, ale zpočátku se v Lucerna Music Baru drželi zkrátka, jakoby se snažili odehrát co nejvíc.

Skladby z posledního alba Akrobat kapela prokládala hity mnohem staršími, z nichž největší aplaus sklidily jednoznačně Buď a nebe, Zvědavá, Předměstí nebo Chimér a Kiss. Z alba Akrobat udělali pánové výběr několika kousků, do vkusu publika se podle reakcí zaručeně trefili. Zazněly Pádové otázky, V atmosférách, Sám spát, Modlitba.

udg Brno 01udg Brno 04

Každá kapela má určité unikum nesouvisející s tvorbou, jakési nehudební poznávací znamení. V případě UDG je to jednoznačně bubeník Jugi, který kromě osobitých proslovů a extravagantních oblečků nejspíš miluje všechny své fanoušky a na žádném koncertů si nenechá ujít příležitost nechat se odnést z pódia na konec sálu a zpět. Je už tradicí, že bez toho nemůže koncert skončit.

Na přídavkovou Ruskou raketu si UDG zavolali na pódium členy vystupujících předkapel, z nichž se však objevili pouze Kofe-In. Vrcholem koncertu pak byl Hvězdář zazpívaný se sedmiletým fanouškem Štěpánem. Zatímco zpěvák Petr usedl spolu s klučinou na okraj podia, publikum se sklonilo do podřepu a téměř s pobožným klidem a pokorou odzpívalo celou skladbu.

Šestice opět dokázala, že je jednou z nejvýraznějších českých kapel, vynikající nejen zvláštní poetikou textů pohybujících se často mezi poetismem a symbolismem, ale i schopností vytvořit skvělou atmosféru. V době, kdy některé významné sestavy domácí scény ohlásily konec, je na místě doufat, že UDG nám ještě dlouho budou hrát a koncertovat. {vypnoutlink:Kiss}

text: Pavlína Vávrová, foto: Romana Šlapáková

OMLUVA: Redakce iREPORTU se omlouvá Janu Kunzemu a kapele Kofe-In za uvedení nepravdivých informací ohledně konzumace alkoholu.

0,00